protest tegen bouwvergunning

sorcerertom
Topic Starter

protest tegen bouwvergunning

#1 , 23 sep 2013 16:48

Ik heb momenteel een bouwaanvraag lopende voor het plaatsen van een houten schutting (op mijn eigen grond). De bouwvergunning heb ik aangevraagd omdat de schutting een stuk in de voortuin zou komen.

Nu is het zo dat ik een buurman heb die op alles kritiek heeft en zich tegen om het even wat verzet. Ik ben dus bang dat, vanaf ik een bord met de bouwvergunning plaats, hij een klacht zal indienen bij de gemeente.

Kan dit opschortend werken voor de werken die ik wil aanvangen? Is het denkelijk dat de gemeente rekening zal houden met zijn protest (ookal is er niet veel om tegen te protesteren)?

alvast bedankt voor de reacties!

Een bijkomende vraag, waar moet ik de bouwvergunning ophangen, moet dit echt aan een bord aan de straatkant zijn, of is men daar soepel in en mag dit ook eventueel achter de voorruit?

bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kingfisher

#2 , 06 okt 2013 11:10

Bij ons is de gemeente zeer strict maar rechtvaardig in het beoordelen van opmerkingen. Hou er rekening mee dat uw buur het recht heeft om opmerkingen te geven op die bouwvergunning, hij heeft om die schutting niet gevraagd. Maar het is de gemeente die beslist.

Het geel plakaat moet leesbaar (!) zijn vanaf de openbare weg. Dus niet aan het raam hangen als u een voortuin heeft. En daar zijn ze bij ons niet soepel in in, en de wijkagent kijkt er op na. Het kan uw bouwaanvraag in gedrang brengen.

Als uw dossier in orde is, en de werken vallen binnen de regels, dan zit je goed, toch?

Reclame

Terug naar “Aanneming”