verkoop via immo

desertrose
Topic Starter

verkoop via immo

#1 , 11 sep 2013 14:30

wij hadden een pand te koop aangeboden via een makelaar. Nu is het contract afgelopen, maar het pand staat nog altijd te koop aangeboden ip verschillende websites, waaronder hun eigen site.
Kan dit zomaar en wat kunnen we doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 12 sep 2013 21:08

Als het contract afgelopen is (er is toch géén stilzwijgende verlenging) mag de makelaar géén verkoop meer afsluiten : je zegt dus gewoon "neen" als ie met een koper afkomt of zegt tegen de koper dat de verkoop direct met jou te regelen is zonder tussenkomst van de makelaar. Het enige geval waar je nog commissie dient te betalen is (als het zo voorzien is in het kontrakt) als het huis gekocht wordt door een koper die hij tijdens z'n contract aanbracht.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 sep 2013 21:31

misschien eens lezen

http://www.bdlaw.be/assets/docs/Verkoop ... _bdlaw.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

desertrose
Topic Starter

#4 , 12 sep 2013 21:53

bedankt voor de antwoorden. Het stoort mij gewoon dat het pand nog altijd online staat op hun website, ik vind dat niet kunnen, ik heb het contract opgezegd en me gehouden aan de voorwaarden, en verwacht dat ook van hen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 sep 2013 22:15

Als u hen hebt opgezegd zoals voorzien... hebt u de nodige documenten (lijst aanvragers en zo) gekregen?
Indien niet zijn ze daar ook in de fout.

Hen eerst per mail in kennis stellen dat ze binnen de 24 uur uw gegevens off line moeten halen.
Indien niet gedaan dat u hen in gebreke zal stellen met een dwangsom per dag van € x

Terug naar “Andere”