Het is nu bijna 3 jaar dat ik failliet verklaard ben en nog steeds is de zaak niet opgelost.
Wij krijgen nooit informatie doorgespeeld van de curator, we moeten steeds zelf info vragen en op vragen betreffende kosten/schulden/details van het dossier krijgen wij nooit antwoord.
Nu had mijn vrouw onlangs op de trein naar het werk vernomen dat ons huis zou verkocht zijn... Wij werden hierover niet ingelicht noch geinformeerd dat de verkoop zou plaatsvinden. Wij hebben echter wel steeds druk gelegd om de verkoop steeds snel af te handelen via een verkoop per opbod indien er geen kopers gevonden worden.
We hebben dus een mail gestuurd naar de curator met de vraag of het huis verkocht was omdat we hierover geruchten hadden gehoord en dat we totaal van niets wisten. We kregen als antwoord dat het huis verkocht is per opbod en dat de officiële akte eind september zou getekend worden.
We stelden dan opnieuw de vraag wat de verkoopprijs was en wat de termijn was om het huis dan leeg te halen (want we zijn ondertussen verhuisd en er bleven nog wat zaken in het huis die we voorlopig niet kwijt raakten).
Op deze vragen hebben we dan zoals gewoonlijk nooit antwoord gekregen.
Dit week-end ga ik samen met mijn schoonbroer om het huis leeg te maken en we zien dat het huis volledig leeg is, zelfs het tuinhuis is volledig afgebroken. Al onze materialen (werkmateriaal en persoonlijke spullen zoals mijn studieboeken voor mijn opleiding Leraar Lager Onderwijs en spullen die ik gemaakt heb voor stages en school, TV, schoolspullen van onze zoon en dochter als herinneringen van hun geboorte tot over 1jaar enz... zijn verdwenen).
Wij werden hiervan niet verwittigd en ik wilde weten of dit mag of niet. Er zijn zelfs reeds werken aan de gang in en rondom het huis, terwijl de initiële akte nog niet werd getekend volgens een antwoord dat we van de curator hebben gekregen.
Enige tijd geleden heb ik eveneens een mail gestuurd met de vraag om schuldenvrij verklaard te worden en om het loonsbeslag bij Natacha te stoppen omdat zij ooit borg heeft gestaan om een wagen op naam van de firma te kopen. Ik had vernomen dat je dit op voorhand allemaal kon aanvragen en dat indien Natacha geen voordeel deed uit haar borgstelling dat ze bij faillissement daarvan kon worden gevrijwaard. Hierop kregen we het antwoord dat hij dat niet deed, dat eerst het faillissement moest afgehandeld zijn. Docht wat ik heb opgezocht vertelde een ander verhaal en ik weet niet of ze niet gewoon het maximum uit mijn faillissement willen halen en zelf voordeel halen uit het faillissement.
Alles gebeurt buiten ons om en we voelen ons daar niet gerust bij. We weten niet wat de totale kosten zijn van het faillissement.
Ook werd bij de beslissing van het faillissement onze rekeningen geblokkeerd waardoor de lening van de woning niet kon betaald worden. Is het de taak niet van de curator dat wanneer hij de rekeningen blokkeert, dat hij ervoor moet zorgen dat de hypothecaire leningen verder betaald worden. Wij zaten twee maand zonder geld en moesten mijn schoonouders aanspreken om de met onze twee kinderen te overleven. Ondertussen had de bank beslist om de woning op te eisen omdat de lening niet verder werd betaald.
Gezien wij nog met loonsbeslag zitten en maandelijks net nog rondkomen durven wij de stap niet te zetten om een advocaat in te schakelen omdat wij de eventuele kosten die ermee gepaard gaan niet zouden kunnen betalen.