Medebewoner wilt de huurwoning niet uit

nravyse
Topic Starter

Medebewoner wilt de huurwoning niet uit

#1 , 21 aug 2013 14:50

6 maand geleden is een vriendin (vanuit Nederland) bij me komen wonen en heeft zich ook bij mij gedomicilieerd. Ze weigert echter mee te betalen in de vaste kosten van de huurwoning. Bovendien haalt ze het bloed van onder mijn nagels en zit me d.m.v. kleine dingen te pesten. Ze heeft nooit mee getekend met het huurcontract (vermits ik er al langer woonde). Ze weigert vrijwillig de woning te verlaten. Zelfs nadat ik haar de vraag om vrijwillig te vertrekken aangetekend heb toegezonden. Welke zijn mijn rechten en mogelijkheden als hoofdbewoner? Het leven is voor mij en mijn kinderen een hel geworden. Ook financieel is het moeilijker, doordat ik sedert ze hier woont ben teruggevallen van een wezenbijslag op gewone kinderbijslag.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 21 aug 2013 14:53

U zal de vrederechter dienen in te schakelen als mevrouw niet vrijwillig wenst te vertrekken.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 aug 2013 14:54

Gezien ze er gedomicilieerd is zal je haar niet buiten krijgen zonder de hulp van een vrederechter. :(
Laatst gewijzigd door mava105 op 22 aug 2013 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

nravyse
Topic Starter

#4 , 21 aug 2013 21:58

De hulp van een vrederechter in schakelen. Een procedure inleiden kost al snel heel wat en zal wrsl niet binnen een week geregeld zijn ... Kan ik niet de sloten veranderen en het intiatief verder aan haar overlaten, zodat op zijn minst de rust in huis terugkeert?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 aug 2013 23:26

Zij kan op eender welke wijze binnenkomen, deur inbeuken, raam uitslaan maar gezien haar domicilie mag en kan ze op alle mogelijke wijzen en met alle mogelijke middelen. Deurwaarder, slotenmaker, politie enz enz
Als zij daarna naar de rechtbank trekt zal u de kosten mogen betalen.

mapleleiah

#7 , 23 aug 2013 17:22

Een procedure voor de vrederechter kost helemaal niet zoveel ...

Stap even naar de griffie en vraag hen wat u moet doen.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Terug naar “Huren”