Ongeval in recht, uitspraak een jaar geleden, geen centen?!

PaulB
Topic Starter

Ongeval in recht, uitspraak een jaar geleden, geen centen?!

#1 , 12 aug 2013 01:12

Twee jaar terug werd mijn wagen zonder medeweten door een van onze werknemers gestolen, waarmee hij een ongeval veroorzaakte die aanzienlijke toebracht aan mijn wagen.
De wagen werd hersteld, ik betaalde reeds de kosten hiervan aan de garage ( circa 4000euro )
14 maanden terug kwam de zaak voor de rechtbank, ik werd hiervoor bijgestaan door een advocaat die werd aa gesteld door de verzekeringsmaatschappij, de rechter veroordeelde de persoon in kwestie tot 10 jaar rijverbod, 5000e boete en 1 jaar effectieve gevangenis, ook moest hij de schade aan mijn wagen volledig vergoeden.

Nu 14 maanden later nog geen euro gezien, advocaat reageert met moeite op mijn vragen en zegt dat hier weinig aan te doen is omdat betreffende geen vaste woonplaats heeft?

Moet ik het hierbij dan laten, mijn verzekering aanspreken, deurwaarder erop afsturen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 12 aug 2013 12:40

Je BA-verzekering komt niet tussen en - omdat je niet uitbetaald bent - heb je waarschijnlijk géén (mini)omnium. Een omnium zou normaliter tussengekomen zijn voor de herstelling en dan terugvorderen op basis van de veroordeling. Ik denk dat het Gemeenschappelijk Motorwaarborgfonds tussenkomt in dergelijke casus.

Oude Belg

#3 , 12 aug 2013 16:09

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

PaulB
Topic Starter

#4 , 12 aug 2013 18:33

Dank voor de tips, ik neem zeker contact op met Assuralia, ik lees op hun website dat ze tussenkomen in de verzekering zelf niet tussenkomt? Zou ik dan eerst een schadeclaim moeten indienen bij mijn huidige verzekeraar? ( ethias )

ddanck
Contacteer: Website

#5 , 14 aug 2013 13:02

Veel interessanter lijkt het mij eens te horen of je rechtsbijstand niet over een dekking onvermogen derden beschikt.

De advocaat die optreedt voor de maatschappij zelf zal hier natuurlijk geen reclame voor maken, maar vele polissen hebben deze dekking.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

PaulB
Topic Starter

#6 , 24 aug 2013 16:51

Beste AdvoDanck

Heb net eens de algemene voorwaarden gegoogled en er is inderdaad spraken van dekking onvermogen bij de rechtsbijstand voor een bedrag tot 6500 Euro, ik spring maandag eens binnen om te luisteren waarom mij nooit iets werd voorgesteld?
Toch spijtig dat je tegenwoordig als klant overal moet weg en weer lopen voor je rechten, maar als het plichten deel eraankomt da n zijn ze er allemaal snel bij!

Bedankt voor de tip!!!!

fendtje

#7 , 25 aug 2013 10:00

Beste AdvoDanck

Heb net eens de algemene voorwaarden gegoogled en er is inderdaad spraken van dekking onvermogen bij de rechtsbijstand voor een bedrag tot 6500 Euro, ik spring maandag eens binnen om te luisteren waarom mij nooit iets werd voorgesteld?
Toch spijtig dat je tegenwoordig als klant overal moet weg en weer lopen voor je rechten, maar als het plichten deel eraankomt da n zijn ze er allemaal snel bij!

Bedankt voor de tip!!!!

een tip

neem uw rechtsbijstand bvb bij das , arag.
die letten er wel op.
helaas gaat wel duurder zijn dan nu.
een globale polis kost een 180 € , voertuig woning , familiale enz.

Terug naar “Verkeersongevallen”