TWEEDE ZITTING?

LAILA
Topic Starter

TWEEDE ZITTING?

#1 , 09 aug 2013 21:29

BESTE
ik heb een klacht ingediend tegen een persoon wegens fraude.
nu na meer dan een jaar,krijg ik bericht van de rechtbank,brief belande bij mijn buurman die toen met verlof was.
er staat in de brief dat ik met bewijzen en al ernaartoe moest op een bepaalde aangegeven datum,wat natuurlijk al verstreken was bij terug van mijn buurman van zijn verlof.
wat nu?
kan ik om een andere tweede zitting vragen?
en waarom worden zulke brieven niet aangetekend opgestuurd?dan was dit niet gebeurd dank ik zo.

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 aug 2013 22:02

Vermoedelijk betreft het een strafzaak en werd u uitgenodigd om u eventueel burgerlijke partij te stellen.
U kan op de griffie navraag doen of de zaak behandeld werd en of de zaak in beraad genomen werd. Als de zaak nog niet in beraad genomen werd, en een nieuwe zittingsdatum werd vastgesteld, kan u zich op die zitting nog burgerlijke partij stellen. Als de zaak wel in beraad genomen werd en de rechtbank uitspraak zal doen of gedaan heeft, worden de burgerlijke belangen ambtshalve aangehouden. Dit betekent dat u opnieuw vaststelling kan vragen, maar dan enkel voor de behandeling van de burgerlijke belangen en in de hypothese dat de dader veroordeeld werd voor de feiten waardoor u schade geleden hebt.

LAILA
Topic Starter

#3 , 09 aug 2013 22:13

hartelijk dank voor uw snelle antwoord.
mvg

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”