Mijn dochter heeft problemen met het terugkrijgen van haar huur waarborg. Ze heeft vandaag de woning doorgelopen met de eigenaars en op het eerste gezicht waren er geen problemen.
Ze had haar wasmachine achtergelaten, en de reactie van de eigenaar was, geen probleem, wij hebben geen wasmachine dus laat het maar staan.
Nu krijgt zij een verslag van de makelaar en moet zij betalen om de machine te laten ophalen en naar het stort te doen. De kringwinkel die het gratis ophaald wordt niet aan gedacht.
Ze zeggen ook dat de keukenkasten en de garage niet voldoende gekuisd is, en rekenen een poetsvrouw aan om gedurende 4 dagen aan 8 uur per dag te gaan kuisen. Daar dit een gewone woning is, vinden we dit ten zeerste overdreven. Ze hebben ook problemen met het onderhoud van de tuin. Ze heeft de week voor de verhuis het gras niet kunnen maaien omdat ze een tijd terug haar voet heeft gebroken en daardoor veel problemen heeft om dit te doen.
In totaal krijgt ze een rekening voorgeschoteld van meer dan 1.000 Euro.
Hoe kan zij zich hier tegen verdedigen? Welke stappen kan zij ondernemen?
De eigenaars hebben haar ook 3 maanden waarborg aangerekend in plaats van 2 en zijn blijkbaar niet van plan iets terug te geven.