lastgeving

Lenn
Topic Starter

lastgeving

#1 , 01 aug 2013 16:56

Stel de volgende casus doet zich voor:

Verkoper van strijkijzers en wasmachines vertrekt voor één week op vakantie en geeft zijn beste vriend de volmacht om gedurende die week zijn winkel te runnen. Ze beschrijven deze volmacht op een papier dat ze beiden ondertekenen. De volmacht luidt als volgt: "ik, winkelier Jan geef aan Piet de bevoegdheid om in mijn naam alle daden en handelingen te stellen die hij nodig acht voor het runnen van mijn winkel"

Wanneer hij op vakantie vertrekt belt Jan naar Piet met de mededeling: "Ik heb eens nagedacht en het lijkt me beter dat je enkel de verkoop doet en zelf geen goederen aankoopt". Piet laat weten hiermee akkoord te zijn.

Wanneer er zich echter op de markt een buitenkans voordoet voor het erg goedkoop aankopen van een lot van 10 strijkijzers besluit Piet deze toch te kopen omdat hij zeker weet dat Jan hier erg blij mee zal zijn.

Is Jan door de aankoop van Piet gebonden?

Ik vraag me dus af of het telefoontje de eerdere lastgeving kan beperken...

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding