Iemand ervaring met Handelshuur Nederland?

dave1975
Topic Starter

Iemand ervaring met Handelshuur Nederland?

#1 , 25 jul 2013 14:25

Hallo allemaal,

Ik kan een handelspand in Nederland kopen en wens deze te verhuren. Daar ik in België wonende ben stel ik me de vraag hoe dit zit met de handelshuur belasting hierover.

Ik heb nl begrepen dat ik in België wel belasting hierover moet betalen (Nederland is vrij van huurbelasting op handelspanden).

Graag zou ik weten hoeveel dat voor een particulier is en of het niet interessanter is om dit via een bvba of nederlandse BV te gaan doen?

Ook zou ik graag willen weten waar ik op moet letten ivm belastingen die in België verschuldigd zijn.

Alvast bedankt !

Dave

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jul 2013 18:55

Stel uw vraag eens op http://www.rechtenforum.nl..." onclick="window.open(this.href);return false;. daar zullen ze u kunnen helpen.

j.demoor

#3 , 27 jul 2013 08:25

“Artikel 7 (aj. 2013) § 1. Inkomsten van onroerende goederen zijn:...2° voor verhuurde onroerende goederen:...d) het totale bedrag van de huurprijs en de huurvoordelen wanneer het in het buitenland gelegen onroerende goederen betreft;...”(10 april 1992 Wetboek Inkomstenbelastingen).

“Art.22.1. Vermogen bestaande uit onroerende goederen als omschreven in artikel 6, die een inwoner van een verdragsluitende Staat bezit en die in de andere verdragsluitende Staat zijn gelegen, mag in die andere Staat worden belast. Art.23.1. In België wordt dubbele belasting op de volgende wijze vermeden : a) Indien een inwoner van België inkomsten verkrijgt...of bestanddelen van een vermogen bezit die ingevolge de bepalingen van dit Verdrag, in Nederland zijn belast, stelt België deze inkomsten of deze bestanddelen van vermogen vrij van belasting, maar...“(5 JUNI 2001. - Verdrag tussen het Koninkrijk België en het Koninkrijk der Nederlanden tot het vermijden van dubbele belasting en tot het voorkomen van het ontgaan van belasting inzake belastingen naar het inkomen en naar het vermogen).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Andere”