Kan ik verantwsoordelijk gesteld worden

patje161265
Topic Starter

Kan ik verantwsoordelijk gesteld worden

#1 , 24 jul 2013 14:18

Ik woon momenteel bij mijn moeder die 74 jaar oud is.

Mijn moeder neemt zware medicatie waarvan de meeste verdovend zijn, ze heeft ook een heel slecht zicht.
Normaal zou ze moeten gekeurd worden door Cara maar dat is tot op heden nog niet gebeurd.

Ik en nog andere mensen waaronder haar dokter en apotheker zeggen dat ze met die dosis van medicatie niet met de wagen mag rijden, maar toch doet ze het.

Nu in vergelijking met de stelling dat een cafébaas verantwoordelijk kan gesteld worden als ie niets ondernomen heeft om een dronkaard aan zijn toog te beletten met de wagen te rijden met bijv een taxi te bellen of de autosleutels in beslag te nemen, en er later een ongeval wordt veroorzaakt door die dronkaard
heb ik eigenlijk een soortgelijke vraag nl

Kan ik verantwoordelijk gesteld worden als ik mijn moeder met haar wagen laat rijden?

Bedankt voor jullie antwoord

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 24 jul 2013 14:31

Indien uw moeder nog bij haar "volle verstand" is, rijd zij op haar eigen risico en verantwoordelijkheid.

Apotheker en arts kunnen alleen maar een advies geven.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jul 2013 11:01

Verschil tussen de cafébaas en de topic starter: als de cafébaas een dronken persoon nog meer alcohol schenkt, verdient hij daaraan. Topic starter heeft er zelf geen enkel voordeel bij zijn moeder te laten rijden onder invloed van medicatie. In tegendeel (als er iets gebeurd, kan hij zich waarschijnlijk bezig houden met de gevolgen te regelen).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”