huurcontract opzeggen

catofthedark
Topic Starter

huurcontract opzeggen

#1 , 23 jul 2013 19:20

Ik heb met mijn ex een vakantiewoning gehuurd (we woonden hier met domicilie ergens anders). Sinds we uit elkaar zijn woon ik hier alleen, maar zijn naam is op het huurcontract blijven staan.
Nu ga ik zelf verhuizen en wil ik de huur opzeggen, maar ik kan hem niet bereiken. Ik heb geprobeerd via zijn bewindvoerster, maar ik heb de indruk dat ik niet op tijd reactie ga krijgen (voor het eind van de maand zou ik men opzeg moeten kunnen doen)

Zou het mogelijk zijn om alleen de huur op te zeggen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 23 jul 2013 20:12

Overleg met de verhuurder. Indien er geen achterstallen of schade is kan je dit wellicht regelen.

catofthedark
Topic Starter

#3 , 23 jul 2013 20:55

ook als het huurcontract geregistreerd is? Dat zou wel heel handig zijn!

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 jul 2013 21:07

Valt niet onder de woning huurwet.
Maar onder algemeen huurrecht.
http://www.handelshuur.be/index.php?opt ... &Itemid=60" onclick="window.open(this.href);return false;

catofthedark
Topic Starter

#5 , 23 jul 2013 21:17

Heb het net doorgelezen, maar vind niets dat van toepassing is op mijn situatie, of heb ik hierover gekeken? alvast bedankt!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 jul 2013 23:13

U hebt een een contract .... dus valt het zo wie zo wel onder de algemene regels van opzeg en wie dat kan doen en wanneer men dat kan doen.

catofthedark
Topic Starter

#7 , 24 jul 2013 11:05

ja, maar hierin wordt naar de huurder als 1 persoon verwezen, dus weet ik nog niet wat te doen. Ik vermoed omdat we met twee huren dat we beide moeten tekenen voor de opzeg? Daarover vind ik geen uitleg.

sloeberken

#8 , 24 jul 2013 11:16

Misschien even contact opnemen met de huurdersbond, want er is weinig te vinden voor u probleem.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Vandebos

#9 , 24 jul 2013 11:48

In feite zijn er twee mogelijkheden:

- ofwel bereik je in onderlinge overeenstemming met de verhuurder een akkoord.
- ofwel dien je via het vredegerecht te passeren.

Wat betreft het laattijdige akkoord van de bewindvoerder van je ex-partner... er is niets dat je nu reeds verhindert de opzeg te geven in afwachting van een bevestiging van deze persoon. Als de verhuurder bezwaar heeft zal hij dat kenbaar dienen te maken...

catofthedark
Topic Starter

#10 , 24 jul 2013 11:58

Bedankt voor de reacties!

Ik dacht eens te bellen met de huurbaas of we iets kunnen regelen, is dat een goed idee of is het beter om de opzeg op te sturen zonder er iets van te zeggen?

Vandebos

#11 , 24 jul 2013 13:37

Best even bellen met huisbaas. "Wij" gebruiken ipv. "ik".

Terug naar “Huren”