afrekening kosten nav verkoop

egeltje
Topic Starter
Berichten: 150

afrekening kosten nav verkoop

#1 , 22 jul 2013 12:35

Beste

Mijn vader had een huis met 2 appartementen dat hij verhuurde.
Elk jaar maakt hij in de loop van maart een afrekening voor beide appartementen mbt waterverbruik en mazout.
Het huis is begin juni verkocht.
Ik had aan de notaris gevraagd wat er met de onkosten diende te gebeuren en die zei toen dat dat afgerekend moest worden met de huurders.
Ik heb dit gedaan en krijg nu een kwade telefoon van 1 van de huurders die beweert dat er pas op het einde van het jaar afgerekend kan worden door de nieuwe eigenaar en dat de nieuwe eigenaar de onkosten moet betalen aan mijn vader/verkoper.

Wat voorziet de wet hieromtrent?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13438
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 22 jul 2013 12:51

Het is in de eerste plaats wat er hierover in het huurkontrakt staat dat bepalend zal zijn.
Indien daar staat dat afrekening op eind van jaar gebeurt dan blijft dat zo, de nieuwe eigenaar neemt -volgens de wet- de verplichtingen over van de oude eigenaar.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Huren”