Allen
Ik heb even een situatie die ik ga schetsen en ik zou graag weten of jullie ook van mening zijn dat dit nalatigheid van de verhuurder is, en indien ja, wat ik hieraan kan doen...
Begin december ben ik een huurcontract voor een jaar aangegaan, appartement zou geschilderd en woonklaar worden opgeleverd. Echter kon de verhuurder wegens tekort aan tijd begin december het appartement niet afgewerkt opleveren en kregen wij als compensatie een paar emmers verf om te schilderen.
Ook moesten er nog een paar dingen in orde worden gebracht, verlichting onder de keukenkastjes, afwerking vals plafond in het toilet en spatglazenwand in de douche.
Voor al deze dingen regelde de makelaar de afspraken zonder eerst na te gaan of dit voor ons gepast was, wat zorgde voor een lang aanslepende discussie. Bij het plaatsen van het vals plafond kwam het zelfs zo ver dat de makelaar een mail stuurde met de contactgegevens van de bouwfirma met leuke opmerking, dit werkt niet, hier het nummer en regel het zelf maar.
De afzuiging in de badkamer werkt niet, het brandalarm is al meerdere keren afgegaan door de stoomproductie. Dit heb ik ook al meerdere malen aangegeven maar zou aan ons liggen omdat we het appartement niet genoeg verluchten...
Nu sinds begin deze week krijgen wij onze brievenbus niet meer open. Het pinnetje dat naar beneden moet gaan als de sleutel ingebracht wordt beweegt niet meer. We hebben geprobeerd met WD40 maar niets helpt. Dan maar vissen met een soeplepel langs de voorkant om toch nog de rekeningen en dergelijke op tijd te kunnen afhandelen.
Ik heb de makelaar op de hoogte gesteld van dit gebeuren en krijg nu als reactie:
Daar het bouwverlof is en ikzelf ook morgen met vakantie vertrek zal je je even moeten behelpen.
Van zodra mogelijk laat ik iemand komen kijken en herstellen
Ik heb het idee dat slotenmakers geen bouwverlof hebben, en ik vind het niet kunnen dat er verwacht wordt dat wij onze post met een soeplepel uit de brievenbus gaan halen!
Wat kan ik hieraan doen? :/