Aanrijding geparkeerde auto en weggereden

ongerust1990
Topic Starter

Aanrijding geparkeerde auto en weggereden

#1 , 28 jun 2013 23:35

Beste,

vanmiddag reed ik heel licht een geparkeerde auto aan op de parking van een groot warenhuis. Ik keek door mijn ruit naar de auto en zag een kleine kras, maar geen al te grote schade. In een moment van zinsverbijstering ben ik doorgereden. Diezelfde dag echter kwam de politie langs en vroeg mij wat ik vanmiddag had gedaan. Blijkbaar was er een getuige van het voorval en werd de nummerplaat genoteerd. Ik was direct eerlijk en legde de politie alles uit. Nu vraag ik mij af of er mij een zware straf boven het hoofd hangt? De politie sprak alleszins over vluchtmisdrijf...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 29 jun 2013 11:45

Een vergelijkbaar topic op wijlen wegcode.be : http://www.wegcode.be/forum/showthread. ... tmisdrijf?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

lohabra

#3 , 30 jun 2013 09:34

De boetebedragen zijn nu te vermenigvuldigen met 6, de opdeciemen zijn namelijk verhoogd. Het boetebedrag is dus minimum 1.200 euro en maximaal 12.000 euro. Al kan een gedeelte voorwaardelijk zijn. Daarbovenop nog 150 euro verplichte bijdrage aan het slachtofferfonds, en daarbovenop nog de gerechtskosten.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”