Plaatsing verkeerde douchedeur

LCO1
Topic Starter

Plaatsing verkeerde douchedeur

#1 , 25 jun 2013 21:23

Dag iedereen,

Graag had ik eens wat info / tips ivm een huidig probleem:

Wij bestellen een douchedeur bij aannemer x, op bestelbon staat ook duidelijk douchedeur helder glas met trekstang 31cm.
Deur wordt geplaatst: helder glas maar ipv trekstang is er een klein bolletje om deur te openen. ook boorde hij een gaatje verkeerd in een tegel dat zichtbaar is..
Vandaag krijgen we de factuur ipv 700eur krijgen we een korting van 50eur, waar ik niet akkoord mee kan gaan.. :s

geef ik een voorschot van 350eur tot de deur vervangen is en hij opdraait voor alle mogelijke schade binnen vb 2 maand,
indien hij die niet vervangt, het laatste deel van de som opgeschort wordt???

Graag meer info want wij hebben hier helemaal geen ervaring mee, vriendelijk bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 25 jun 2013 21:37

Via AS in gebreke stellen, en meegeven dat u niet akkoord gaat met de geleverde deur, dat u hem 2 weken geeft om de correcte deur te plaatsen en de gemaakte schade te herstellen, dat u betaling opschort tot dit gebeurt is.

Zelfs maar iets betalen geeft u het risico dat hij niets meer zal doen, daar de kosten die hij moet maken waarschijnlijk groter zijn dan het saldo dat dan nog open staat.

LCO1
Topic Starter

#3 , 26 jun 2013 19:28

Dus indien ik deze brief schrijf ben ik volledig in mijn recht en kan hij mij verder niks maken?
wil verdere problemen en extra kosten echt vermijden.... vriendelijk bedankt!

Beste firma,

Door het plaatsen van een verkeerde douchedeur schrijf ik deze brief,
Wij gaan niet akkoord met de korting van 50eur voor een foute levering/plaatsing.
U ging ons informeren de dag na de plaatsing, ook dit is niet gebeurd, tot vandaag 25/06 de factuur ontvangen wordt.
Volgens een tekstbericht en bestelbon nr … krijgen wij een douchedeur helder glas met trekstang/buis van 31cm en geen deur met 1 bolletje.

Wij betalen van de factuur met nummer: …. 150 EUR (voor de uren die gepresteerd werden), de rest volgt wanneer het probleem is opgelost, u krijgt hiervoor 2 weken tijd.

• De deur wordt vervangen zoals we deze besteld hebben en alle (mogelijke) schade wordt kosteloos hersteld, tot die tijd blijft de huidige deur hangen en houden wij het resterende bedrag achter.
• Indien de deur niet vervangen wordt binnen deze 2 weken, dan wordt het laatste deel van de betaling opgeschort, en worden er geen verdere werken uitgevoerd.

Reclame

ganapathi tantre

#4 , 27 jun 2013 08:53

Maar er u in instantie er ook van vergewissen of u niet te weinig betaald.
Dit zou er namelijk kunnen toe leiden dat u de deur wel wil maar niet tegen een aanvaardbare prijs ook al is ze fout.
Dus idd een nieuwe deur of de deur zoals ze nu is accepteren maar daarvoor een aanvaardbare prijs betalen.
Welke prijs u overeengekomen was weten wij niet u hebt deze niet vermeld maar deze mag niet teveel schelen met
de prijs die u nu wil betalen. Als u nu vermeld dat u alleen de prijs van de plaatsing betaald zal dat mi niet voldoende
zijn. U hebt weliswaar een deur die niet volledig conform de bestelling is maar u hebt wel een bruikbaar werkzaam product gekregen.
Bij ons is het de politiek om in dergelijke situaties de verkeerde materialen altijd te vervangen. Want zo'n gewisselde deur gaat dan de stock in en aangeboden tegen een scherpe prijs. Dit om te voorkomen dat men in situaties zoals vermeld door TS geen misbruik maakt van de situaties zelf om er goedkoop onderuit te komen. Wat niet wil zeggen dat ik TS daarvan verdenk

Turaki

#5 , 27 jun 2013 09:24

Je kan niet verwachten dat TS meer betaald dan de werkuren (wat mijn inziens zelfs al te veel is, rekening houdend met de te herstellen schade), want dat is het enige dat correct is uitgevoerd. De deur betalen (zelfs tegen mindering) kan geïnterpreteerd worden als akkoord met de geleverde deur (mits korting voor verkeerde levering). Of het product nu werkt of niet (de deur kan waarschijnlijk open of dicht) maakt niet uit, je gaat ook niet akkoord met een groene voordeur als je een blauwe hebt besteld, zeker als je ramen ook blauw zijn. Het betalen van de werkuren is in dit geval al een zeer mooie geste van TS, daar de aannemer deze toch terug moet presteren om de juiste deur te hangen.

ganapathi tantre

#6 , 27 jun 2013 14:09

Daar zal TS dan zelf wel over beslissen zeker
En u kan onmogelijk weten wat teveel is gezien u helemaal geen idee heeft over de kostprijs van de deur.
Er bestaan douchedeuren van 500 maar ook van 5000 €. Dit alles naar gelang de uitvoering van scharnieren en trekker.
Op het glas zelf zeker als het zoals in dit geval standaard gehard veiligheidsglas is zal er weinig of geen verschil zitten in
prijs. Zo kan je bvb een luxit scharnietje zetten en dat kost begot 125 €. Je kan er ook een zetten van MWE en die kan dan
makkelijk 2500 € aantikken. Uit wat maakt u trouwens ook op dat de werkuren daarmee volledig of voldoende betaalt zijn.
Ook daar geeft TS niet voldoende uitsluitsel over buiten eigen bewering.
Maar goed u zal wel gelijk hebben case closed excuuuse me ! om een beetje redelijkheid te trachten te doen leven

Turaki

#7 , 27 jun 2013 14:38

TS spreekt van een factuur van 700€, vermoedelijk zal de prijs van de deur daar wel inzitten...

LCO1
Topic Starter

#8 , 27 jun 2013 18:45

Ja 700eur (afgerond, is iets meer) zijn inclusief plaatsing & materiaal, heeft er maximum 2uur werk aan gehad om deze te plaatsen..
indien hij mij de deur levert die ik vraag betaal ik gewoon het volledige bedrag zonder probleem, hij zegt dat de glashandel zich vergist heeft..
Ze moeten hun fout recht zetten ofwel een serieuze tegemoetkoming doen.. alles was klaar en duidelijk afgesproken...

ganapathi tantre

#9 , 27 jun 2013 21:59

ik vond 50 € korting ook helemaal niet fair maar 150 € aan de andere kant is nu toch ook wel moeilijk te verdedigen echt fair is dat nu ook niet dat voelt u wel Dat ingeval u de deur accepteert
Als zijn glashandel zich heeft vergist dan kan hij op basis van zijn inkoopprijs u zeker een korting geven van 200 € ex btw
Maar ook dat is niet slim. Dan moet hij gewoon een nieuwe vragen of een bepaalde prijs bedingen en de extra kosten voor bijkomende herplaatsing op hen verhalen
Tenminste zo is de theorie maar zelden of nooit toegepast. Men zal eerder bijkomende kortingen toestaan op toekomstige leveringen tot dit uitgevlakt is.
Het kan ook zijn dat zijn glasleverancier dit verkeerd heeft bevestigt en hij dat niet heeft gezien. Dan vallen spijtig genoeg de kosten in zijn schoot.
Ja beste particulieren als u iets besteld en wij bevestigen dat fout dan blijft de verantwoordelijkheid bij ons. Bestellen wij iets juist in de relatie leverancier/klant maar die leverancier bevestigt dat fout dan valt dat op onze kosten als we dit niet zien.

Anderzijds en esthetisch gezien als dat bolletje u niet bevalt bestaan er nog altijd stangvormige modelletjes van trekkers die in één gat ipv 2 worden bevestigt. Dan is dan optisch gezien misschien ook een oplossing

Turaki

#10 , 27 jun 2013 23:09

150€ betalen voor de geleverde werken, in de veronderstelling dat men nog de correcte deur komt plaatsen, is meer dan fair. Bij akkoord met de geplaatste deur, is dit natuurlijk veel te weinig. Maar ik heb begrepen dat TS liever de correcte deur heeft dan een prijsvermindering, laten we over een correcte minprijs praten zodra TS aangeeft dat hij daar ook mee akkoord zou gaan.

Terug naar “Aanneming”