Op 2 augustus 2012 hebben ik en mijn partner een jaarcontract aangegaan bij X. Destijds heeft men ons toen 2 maanden gratis lidmaatschap gegeven.
In november 2012 heeft men mij 3 dagen voor de wijziging laten weten dat mannen niet meer welkom waren in de bestaande X en dat ik vanaf dan terecht kon in een BasicFit die 20 minuten rijden was. Aangezien wij omwille van een contractswijziging ons abonnement 1 maand voor de wijziging ingaat moeten opzeggen was dit onmogelijk. Maar wij hebben dit ook toen niet aangevochten omdat het wel wilden proberen om 20 minuten te rijden om te gaan fitnessen.
Nu meer dan een maand voor het einde van ons contract stuur ik een brief naar BasicFit om ons contract stop te zetten vanaf 2 augustus. Dwz dat mijn domicilie van 1 augustus nog betaald wordt.
Maar ik krijg de reactie terug dat wij verplicht zijn om lid te blijven tot en met de domiciliëring van 1 oktober. En hier volgt de geflipte logica. Volgens de algemene voorwaarden gaat een contract bij X pas in vanaf de 1e dag van de maand na tekenen van contract. Tot hiertoe wil ik nog meegaan en betalen t.e.m. augustus. Maar daarna beweren zij dat de twee gratis maanden die wij als "welkomstcadeau" gekregen hebben geen deel uitmaken van ons jaarcontract.
Dus in die logica zouden wij dus eigenlijk 14 maanden lid moeten zijn bij BasicFit (of 12 maanden betalen).
Hebben zij een gerechtelijke poot om op te staan of kunnen zij enkel dreigen?
[Namen bedrijf verwijderd:Vandebos]