Notaris wisselen kan dit?

angell
Topic Starter

Notaris wisselen kan dit?

#1 , 24 jun 2013 23:45

hallo allemaal,
ik heb een korte vraag, vandaag heb ik officieel de papieren gekregen van de VWF dat ik mijn woning kan kopen, nu heb ik contact opgenomen met mijn notaris die de koopcontract opmaakt en die vertelt me dat het 2 maanden gaat duren voordat we de akte kunnen ondertekenen, en dit terwijl mijn huur al is opgezegd en ik mijn woning over drie weken uit moet.
nu is mijn vraag duurt het altijd zo lang voor een notaris om de akte op te maken, en als ik een notaris vint die het in een kortere termijn zou willen doen zou het mogelijk zijn om van notaris te wisselen zonder hem iets te betalen of moet ik hem betalen omdat hij de papier van de VWF heeft ingevuld?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sneeuwvlokje

#2 , 24 jun 2013 23:49

Als jij binnen de 2 maanden de akte kan tekenen, mag je van geluk spreken denk ik. Vergeet niet dat het jaarlijks verlof eraan komt en ook al gaat de notaris zelf misschien niet op verlof, dan zullen
toch minstens een aantal van zijn medewerkers dat wel doen. Ik denk dus niet dat je een notaris zal vinden waar je sneller je akte kan ondertekenen. Je kan natuurlijk altijd proberen: good luck!

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 25 jun 2013 00:17

3 à 4 maanden is niet abnormaal.
In drie weken is onmogelijk.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Lanox
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 jun 2013 11:04

Van wanneer dateert de compromis? Is er een voorkooprecht? Behoorde het krijgen van een lening bij de Vlaamse Wieler Federatie tot de opschortende voorwaarden?

bosprocureur

#5 , 25 jun 2013 11:06

Van wanneer dateert de compromis? Is er een voorkooprecht? Behoorde het krijgen van een lening bij de Vlaamse Wieler Federatie tot de opschortende voorwaarden?
:D VWF zal wel staan voor Vlaams WoningFonds zeker?

angell
Topic Starter

#6 , 27 jun 2013 19:45

VWF staat inderdaad voor vlaamse woningfonds sorry :lol:
Wij hebben de compromis 25 mei opgemaakt en hij verloopt volgende week vrijdag.
In de attest staat in principe alles al beschreven dus bodemattest enz vandaar dat we aannamen dat het niet 8 weken zou duren om de akte te ondertekenen. wat moet een notaris eigenlijk nog meer doen om een koopakte op te maken?
en wat bedoelt u met verkooprecht?
de procedure loopt wel al sinds april.

Terug naar “Kopen”