Beste,
Ik heb momenteel 2 zaken lopen bij een advocaat.
Zaak 1 betreft een vraag tot alimentatie + terugbetaling kosten (dochter woont sedert september 2010 bij mij).
Zaak 2 betreft een vereffening verdeling.
Bij zaak 1 heb ik in november 2010 mijn advocaat 600 EUR betaald om deze zaak in te leiden. Nu zijn we bijna juli 2013 er is er nog steeds niet gebeurd. Advcaat heeft steeds gelogen tegen mij, valse datums doorgegeven m.b.t. het voorkomen van deze zaak. Allerlei excuses waarom de zaak nooit voorkwam bv ziekte, te druk, opgeroepen op basis van wet Saldus, etc. (a ja, als er geen datums waren, dien je met leugens en verzinsels af te komen).
De reden waarom ik er ben van overtuigd dat mijn advocaat niets heeft gedaan voor zaak 1 is dat ik onlangs contact heb opgenomen met de griffie van de rechtbank waar deze zaak zou voorkomen. Bleek dat ik (of dochter of tegenpartij) niet gekend waren en me geen rolnummer kon worden meegedeeld.
Onlangs nam ik contact op met een andere advocaat (had gezwegen dat ik reeds met een advocaat bezig was) m.b.t. zaak 1 en deze zei me dat ik geen alimentatie kon vragen met terugwerkende kracht. Dit terwijl de oorspronkelijke advocaat steeds zei dat dit zonder problemen kon.
Bij zaak 2 heb ik dezelfde advocaat als bij zaak 1 maar hier werkt hij wel een beetje (telkens we bij de notaris zitten).
Ik kan met zaak 1 niet weg of hij veegt zijn voeten volledig aan zaak 2
Ik kan met zaak 2 niet weg omdat dit al zoveel geld gekost heeft en vrees voor een serieuze afrekening
Ik kan met beide zaken niet weg omdat ik vrees voor een serieuze afrekening van beide zaken
Ik kan geen klacht indienen m.b.t. zaak 1 omwille van zaak 2 en de daarop volgende afrekeningen
Wat moet ik doen om:
1. zaak 1 te kunnen afhandelen
2. mijn 600 EUR terug te vorderen + schadevergoeding voor niet ontvangen alimentatie + mislopen interesten + ...
3. een financiële aderlating te voorkomen als weerwraak van mijn advocaat
De laatste datum waarop zaak 1 zogezegd voorkwam was 4 juni, sindsdien kan ik mijn advocaat telefonisch en via mail niet meer bereiken!