zonevreemd en onvergund

aquasential
Topic Starter

zonevreemd en onvergund

#1 , 20 jun 2013 22:30

beste mensen,
wij zijn een bed en breakfast met welnessgedeelde begonnen in een zonevreemde woning.
nu blijkt er een of ander dorpsbewoner een klacht te zijn gaan neerleggen dat deze woning een onvergunde veranda,vijver en terras heeft(ligt er al meer dan 40jaar,is door de vorige eigenaars vernieuwd maar op de oorspronkelijke delen,verfraaing dus)
nu kregen wij overlaast een controle van de gemeente die alles zijn komen opmeten enz,als klap op de vuurpijl krijgen wij onmiddelijk een stakingsbevel!
werkmannen mochten niet meer verder werken,mijn klanten moesten geanuleerd worden,zelfs de boiler komen maken omdat die kapot is mag niet.
dit is broodroof,kan zeker 4maanden duren voor de regularisatie in orde is...
kan dit zomaar dat ik mijn zaak moet stopzetten?!
jaloezie is blijkbaar toch een kwaad beestje...
graag jullie reacties!
thanks,t en r

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mickyken

#2 , 21 jun 2013 10:21

ja jaloersheid is meestal de reden ik zit met hetzelfde probleem.
ik heb een weide gekocht in 2009 met een stal die er ook door de vorige eigenaar opgebouwd werd zonder vergunning wel in de agrarische zone .
de stal is gebouwd in 1987 en dan in 1989 is daar dan een pv opgemaakt voor bouwovertreding waarschijnlijk ook door een buur .
in 1989 vonnis op de rechtbank van eerste aanleg in Dendermonde maar is nooit uitgevoerd door de eigenaar weet ook niet wat er in het vonnis stond
heb ik nooit gezien de vorige eigenaar is al overleden.
bij verkoop zijn er geen problemen daarover vermeld door de notaris ,is wel vermeld in de akte .
nu heb ik met een buur ook problemen ook jaloersheid omdat we daar trainen met onze schapen en honden gaan het nu ook moeten onderzoeken of we kunnen
regulariseren in agrarische zone niet gemakkelijk denk ik alleen de juiste persoon vinden .
er zijn wel verjaringstermijnen voor bouwovertredingen maar in hoever dat gaat moet ik nog onder horen.

aquasential
Topic Starter

#3 , 21 jun 2013 11:00

ja jaloersheid is meestal de reden ik zit met hetzelfde probleem.
ik heb een weide gekocht in 2009 met een stal die er ook door de vorige eigenaar opgebouwd werd zonder vergunning wel in de agrarische zone .
de stal is gebouwd in 1987 en dan in 1989 is daar dan een pv opgemaakt voor bouwovertreding waarschijnlijk ook door een buur .
in 1989 vonnis op de rechtbank van eerste aanleg in Dendermonde maar is nooit uitgevoerd door de eigenaar weet ook niet wat er in het vonnis stond
heb ik nooit gezien de vorige eigenaar is al overleden.
bij verkoop zijn er geen problemen daarover vermeld door de notaris ,is wel vermeld in de akte .
nu heb ik met een buur ook problemen ook jaloersheid omdat we daar trainen met onze schapen en honden gaan het nu ook moeten onderzoeken of we kunnen
regulariseren in agrarische zone niet gemakkelijk denk ik alleen de juiste persoon vinden .
er zijn wel verjaringstermijnen voor bouwovertredingen maar in hoever dat gaat moet ik nog onder horen.

ja tis heel ver gekomen,als je tijd hebt moet je maar is kijken op http://www.aquasential.be" onclick="window.open(this.href);return false; dan begrijp je waarom dat er iemand jaloers is pff
van dit zijn zelfs geen bouwplannen omdat t al zo oud is...dus me dunkt ook geen enkel bewijs of dit al dan niet onvergund is...
grtjes en thanks voor je reactie hoor!

Reclame

aquasential
Topic Starter

#4 , 21 jun 2013 11:01

en het strafste is nog dat wij geen buren hebben,de eerste buur ligt 1km verder!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 jun 2013 11:38

http://www.ruimtelijkeordening.be/NL/In ... Zonevreemd" onclick="window.open(this.href);return false;

Oude Belg

#6 , 21 jun 2013 21:41

en het strafste is nog dat wij geen buren hebben,de eerste buur ligt 1km verder!
Ik hoop dat u hem niet neergeslagen hebt.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Andere”