Is mijn opzegging geldig?

Sanditje
Topic Starter

Is mijn opzegging geldig?

#1 , 19 jun 2013 23:37

Deze winter is mijn huisbazin overleden. Haar advocaat was degene die al haar zaken regelde. Hij was ook degene die bij aanvang van ons huurcontract de huurovereenkomst tekende en bij wie we terecht moesten zijn ivm zaken aangaande de huurwoning.

Nu heb ik vorige maand een brief naar hem aangetekend opgestuurd om het huurcontract op te zeggen, zodat dit vanaf 1 juni kon ingaan. Er is een opzeggingstermijn van drie maanden, dus heb ik ook duidelijk de opzegperiode erin vermeld.

We zijn nu toch al enkele weken verder en ik heb nog altijd niets teruggehoord. Ik heb de advocaat al een paar keer telefonisch proberen te bereiken, maar telkens zonder succes.
Ik begin me nu toch stilletjes aan ernstig zorgen te maken of de voor mij opgestelde opzeggingsdatum nu wel degelijk geldig is of niet. Ook heb ik ondertussen al een nieuwe woning gevonden die ik vanaf eind augustus kan betrekken. Ik zou niet graag onnodige kosten als een dubbele huur willen betalen.

Kan iemand mij hierover raad geven?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jun 2013 12:37

Als die opzegging aan de regels voldoet, is dat OK. Verhuurder moet geen akkoord meer geven op deze opzeg. Zorg er wel voor dat je een paar weken voor het einde de nodige afspraken maakt (best ook aangetekend) voor opmaken uitgaande PB en teruggave van de sleutels.

Sanditje
Topic Starter

#3 , 21 jun 2013 11:10

Ok, bedankt.

Reclame

j.demoor

#4 , 22 jun 2013 08:22

“Art.1742.Het huurcontract wordt niet ontbonden door de dood van de verhuurder...Art.2003. Lastgeving eindigt :...Door de dood...van de lastgever...”(Burgerlijk Wetboek).

‘Haar advocaat was degene die al haar zaken regelde.’

Ik ga ervan uit dat die advocaat haar lasthebber was,wiens last eindigde door haar dood. Vanaf haar dood huurde u dan verder van haar erfgenamen,die u vinden kan op het kantoor van de registratierechten. U kan hen een kopie sturen van uw ‘opzegging’ met verzoek deze te bekrachtigen.
===========================================================================================
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Huren”