Appartement huren en opzeggen met 2 personen

rudyluytens
Topic Starter

Appartement huren en opzeggen met 2 personen

#1 , 15 jun 2013 15:58

Mijn dochter huurt met een vriendin een appartement. Deze vriendin heeft daar haar domicilie, en studeert samen met mijn dochter, die echter nog steeds thuis woont. Er is een huurcontract voor één jaar afgesloten waarin zij beiden opgenomen zijn. Er is echter een kink in de kabel gekomen, en mijn dochter wil weg uit het appartement. Maar hoe moet het nu met dat huurcontract? Wat zijn haar rechten en plichten?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 15 jun 2013 16:54

twee mogelijkheden:

- in onderlinge overeenkomst met de verhuurder en de overblijvende huurder wordt schriftelijk overeengekomen dat zij vanaf datum X geen deel meer uitmaakt van de huurovereenkomst.

- Bij gebrek aan dergelijke onderlinge overeenkomst zal zij middels een verzoekschrift art. 1344bis/ev Ger.W. het lokale vredegerecht dienen te verzoeken om een verbreken van de overeenkomst bij vonnis.

Reclame

Terug naar “Huren”