Even een vraag:
Ik huur een appartement (nu iets meer dan een jaar) via een immokantoor (contract is geregistreerd)
Ik heb nu de kans om een huis te kopen, dus wil graag mijn opzeg doen.
Het kantoor wilde me indertijd enkel een huurovereenkomst met duur van 3 jaar laten tekenen (dus geen 3-6-9). Ik heb gevraagd of dit niet anders kon maar ze weigerden en zeiden dat het contract eerder kon verbroken worden mits betalen van een vergoeding. Ook heb ik nu een nieuwe huurder aangebracht, die zij goedkeuren, dus ze hebben geen kosten aan mij.
Het kantoor beweert dat ik 3 maanden huur dien te betalen als vergoeding. Maar ik vind op het eerste zicht daarover niets terug in mijn contract. Ze zeggen ook dat het niet mogelijk is om met de eigenaar onderling tot een akkoord te komen (ze laten me niet eens contact nemen met de eigenaar), klopt dit? En aan wie zou deze vergoeding toekomen, aan de eigenaar of aan het kantoor?
Nu is mijn vraag: is er een wettelijk voorziene vergoeding geregeld? (ik ging ervan uit dat dit hetzelfde is als bij een 3-6-9-contract maar blijkt niet zo te zijn dus...).
Is er een mogelijkheid om toch aan deze vergoeding te ontkomen?
alvast bedankt...