Hoi, ik zit met een probleem inzake een stage die ik wou volgen, en hoop via deze weg een antwoord te krijgen.
Ik wou deze zomer, na mijn examens in juni, een reis maken naar het Zuiden van Frankrijk, gewoon omdat ik daar graag vertoef.
Nu ben ik ook al enige tijd bezig met muurklimmen, en zag ik dat het klimcentrum Bleau in Gent een klimstage aanbood naar Zuid-Frankrijk.
Ik vond dit mooi meegenomen, kon ik m'n hobby uitoefenen op mijn vakantieplek die ik in gedachten had, ideaal dus.
Ik schreef mij in op 23/05 en schreef daarbij €215 over op hun rekening.
Nu veranderden zij op 5/6/2013 de plaats van deze stage naar Saffres, in de Franse Bourgogne, helemaal iets anders dan Zuid-Frankrijk dus.
Had ik op voorhand geweten dat deze stage daar ging doorgaan, had ik mij dus helemaal niet ingeschreven. Ik wil dus mijn geld terug zodat ik dit alsnog kan spenderen op mijn reis die sowieso doorgaat.
Ik nam al reeds contact op met Bleau, en zij zeggen dat deze locatiewijziging onder de algemene voorwaarden viel, en dat ik dus geen recht heb op een terugbetaling. Nu het enige dat ik in de algemene voorwaarden kon vinden was dat:
"De deelnemer aanvaardt het voorgestelde programma van de activiteit. Dit programma is indicatief. Het kan ten allen tijde worden aangepast in functie van het weer, de omstandigheden, de toestand van de deelnemers enz.. De stageleiding heeft hierin het laatste woord. De deelnemer legt zich neer bij een mogelijke programmawijziging als die noodzakelijk wordt geacht door de stageleiding."
Nu ik begrijp dat het programma kan aangepast worden, maar dergelijke locatiewijziging gaat mij toch wel wat te ver.
Kan ik hier iets tegen beginnen?
Mvg,