wijziging in onverdeeldheid

marli
Topic Starter

wijziging in onverdeeldheid

#1 , 29 mei 2013 15:11

Hallo,

Mijn moeder en ik hebben samen een huis in onverdeeldheid (elk de helft). We zouden deze willen veranderen naar 60% voor mijn moeder en 40% voor mij. Hoeveel kosten moeten er dan betaald worden? Is het dan 2.5% op de totale waarde van het huis of enkel op de 10% die ik aan haar verkoop?

MVG,

Marli

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 29 mei 2013 18:04

Waarom zou je dat doen. Ik vermoed zelfs dat uw moeder het vruchtgebruik heeft op de ganse woning. Hoe is de onverdeeldheid ontstaan?
Indien er een verkoop is waarbij niet het ganse goed wordt verworven , dient men enkel rechten te betalen op het verhandelde deel.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

marli
Topic Starter

#3 , 29 mei 2013 19:27

Hallo,

Het gaat om een opbrengsthuis dat we samen gekocht hebben, met appartementen die verhuurd worden. Geen vruchtgebruik. Ik heb geld nodig voor andere doeleinden en wil vermijden dat we het hele pand moeten verkopen. 10% zou voldoende moeten zijn zijn er misschien andere manieren?

Marli

Reclame

Terug naar “Kopen”