hoe houd dit ooit op ??

miss_gsm
Topic Starter
Berichten: 1

hoe houd dit ooit op ??

#1 , 28 mei 2013 15:05

jaren geleden, ik veronderstel dat dit ongeveer in 2005 moet geweest zijn, had ik contact met telenet omdat ik aansluiting op internet wou.
Ze maakten toen reclame over gratis aansluiting.
Er werd een afspraak gemaakt en een technieker kwam langs, toen bleek echter dat het signaal te zwak was en er een kabel vanop de straat tot bij mij (op de 1e verdieping) moest worden gelegd, en deze diende ik zelf te betalen.
Ik heb dus vriendelijk bedankt en gemeld dat ik dan wel bij de concurrentie ging. Wat ik ook deed,

maanden later kreeg ik een factuur voor aansluiting van mijn tv ?
Ik heb dit niet gevraagd en heb geen contract met hen. Ik bel hen op en zeg dat ze die televisie mogen afsluiten, want dat ik niets van hen hoef. Het zou in orde komen.
Ik hoor niks meer tot een jaar later, komen er brieven van intrum met steeds hogere bedragen en dreigementen over deurwaarders, het gaat hier nu over een bedrag van 441 € plus de kosten van het vonnis, die kunnen oplopen tot 500€
Het heeft mij enkele € en uren aan de telefoon gekost maar na lang proberen, en van mijn kant vernoemend dat ik test- aankoop zou inschakelen...
uiteindelijk gaf men toe dat ik inderdaad geen contractuele verbintenis ben aangegaan met telenet en ze mij dus niets konden maken. Ik mocht alles gewoon vergeten.
Ok, ik hoor niets meer dus denk alweer dat het nu in orde is,

tot 2 jaar later, opnieuw, helemaal opnieuw hetzelfde verhaal, Ik begin terug te bellen met hen, en na enkele dagen, zijn we er opnieuw uit, ik hoef niks te betalen en moet het mij niet aantrekken.
Weer blijft het stil,

zo een 2 of 3 jaar en dan begint ALweer het hele spelletje opnieuw !
Ik ontvang dus na 3 jaar een brief waarin staat, U gaf geen gevolg aan onze voorgaande brieven.
Van 3 jaar geleden???
Komaan, ik heb toen zelfs aan die man gevraagd of ik het nog per brief diende op te sturen, zodanig dat ik uit de database kon geschrapt worden, maar dit was 'echt' niet nodig, want hij ging meteen alles regelen...
Niet dus !! Dit blijft dus echt gewoon maar doorgaan , en ik ben het nu wel ECHT beu !! Het vreemde is dat ook telenet me toen (in 2005)gelijk gaf, aan de telefoon en zei dat alles in orde zou komen, en ik heb ook verder nooit nog iets van hen gehoord of ontvangen!?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 28 mei 2013 16:56

U belt opnieuw, brengt opnieuw "alles in orde", vraagt de telefonist om diens naam en het dossier/ticket nr.

Vervolgens maakt u een aangetekend schrijven op dat u begint met hun detailgegevens en de inleiding "Naar aanleiding van on telefonisch gesprek op ..... u brengt het gehele verhaal met de vermelding dat dit nu de derde keer op X jaar is dat men u hiermee confronteert. dat u van harte hoopt dat dit de laatste keer is.

U sluit af met: "Enkel voor de goede orde en om kennisname te garanderen wordt dit schrijven u zowel aangetekend als per gewone post verzonden."

Franciscus
Berichten: 39667
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 mei 2013 23:09

Start men een tijdslijn op te stellen - u kan hiervoor best een rekenvel gebruiken.
Hier kan u het ganse verhaal zeer goed chronologisch uittekenen
Datum - soort van contact ( brief/telefoon) van wie naar wie enz enz

Bij ons heeft dat met provider x vier jaar geduurd ( waren als professionele en als particuliere gebruikers geregistreerd voor twee professionele websites).
Was uiteindelijk het (Nederlands) incassobureau die alles in orde heeft gebracht.
We hadden wel wat 'doorslaande' argumenten.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”