factuur jaren na overlijden

vandendries
Topic Starter

factuur jaren na overlijden

#1 , 24 mei 2013 19:00

twee jaar geleden is mijn partner gestorven. Wij waren niet gehuwd noch officieel samenwonend. echter hebben we wel twee kinderen samen. Dit houdt dus in dat de kinderen de wettelijke erfgenamen zijn. zij zijn momenteel 7 EN 10 jaar oud. mijn partner liet wel een testament na waardoor ik het vruchtgebruik van het huis kreeg en de kinderen de naakte eigendom. Het huis stond volledig op zijn naam. de kinderen en ik als wettelijke vertegenwoordiger van de kinderen hebben de erfenis ( het huis ) aanvaard onder voorrecht van boedelbeschrijving.
Nu kreeg ik gisteren een brief van een advocaat dat er nog een openstaande factuur is van Iveka uit 2008 en ik dit onmiddellijk dien te betalen. aangezien ik geen bankrekeninguitreksel heb van mijn partner kan ik dus ook niet nakijken of hij dit toen betaald heeft. De bank kan ook geen historieken meer uitprinten omdat de rekening al een jaar is afgesloten en dus niet meer bestaat;
Staat er geen termijn op dat een schuldeiser een factuur kan innen bij een erfgenaam? Of kan hij dit nog twee jaar na overlijden over een factuur van 5 jaar geleden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 mei 2013 19:51

Bank kan, uiteraard tegen betaling en ook voor een afgesloten rekening, nog rekeningafschriften afleveren, zelfs voor een periode tot 10 jaar.

ddanck
Contacteer: Website

#3 , 24 mei 2013 23:44

U zegt iveka? Gaat het om nutsvoorzieningen/elektriciteit? Want die verjaren inderdaad na vijf jaar.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Terug naar “Andere”