Aankoop met uitstel annuleren

vanjokay
Topic Starter

Aankoop met uitstel annuleren

#1 , 23 mei 2013 09:51

Beste iedereen
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Vorig jaar heb ik bij X een donsdeken besteld om dit jaar te leveren. Op het contract staat dat ik 7 werkdagen tijd heb na ondertekening van het contract om te annuleren. Daar mijn financiële toestand toen stukken beter was dan nu zag ik geen reden om te annuleren toen,maar nu dus wel.
Toen ik voor een gelijkaardige firma werkte (verkoop bij mensen thuis,zoals in dit geval. Zij hebben mij gecontacteerd na naamopgave van mijn broer) en er een bestelling met een jaar uitstel was geplaatst is er mij altijd gezegd dat zulke verkopen geannuleerd mogen worden binnen de 7 werkdagen vanaf de levering. Deze firma beweerd het tegendeel en eist voor een annulatie 25% van de aankoop!!!!
Wie kan mij een artikel nr of dergelijke geven waarin ik dit kan aanvechten aub?
EN zou zo'n firma voor een luttele 175euro (voor mij niet zo luttel natuurlijk) een deurwaarder sturen of een rechtszaak starten indien ik niet betaal???
Graag jullie reacties aub.
Bedankt!!!
Vanessa

[Naam bedrijf verwijderd conform regels forum:Vandebos]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
snellemichiel

#2 , 24 mei 2013 01:58

7 dagen na de levering kan er wel geannuleerd worden dat moet niet voor zijn dat is zelfs na.
Tenzij het donsdeken maatwerk is en dus gemaakt is volgens een bepaalde lengte om in je bed te passen. En dus geen standaard afmeting is.
Wat misschien wel het geval kan zijn aangezien ze bij u thuis geweest zijn.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”