taxonweb na overlijden.

lammens
Topic Starter

taxonweb na overlijden.

#1 , 20 mei 2013 16:06

Vorig jaar is mijn vader jammer genoeg overleden. Mijn moeder leeft nog.
De laatste jaren vulde ik altijd voor hen de belastingsaangifte in via taxonweb.
Maar bij het overlijden heb ik mijn vader zijn ID-kaart moeten inleveren, en ik krijg ook geen papieren aangifte meer.
Weet er iemand wat ik moet doen ?
Alvast bedankt voor de hulp.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 20 mei 2013 17:26

Voor iempand die vorig jaar overleden is , dient steeds een papieren aangifte ingediend te worden.
Indien er geen document wordt toegestuurd ( zou al moeten gebeurd zijn) , moet je zelf één vragen bij de Belastingdienst.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

siesken

#3 , 21 mei 2013 12:50

Je kan op taxonweb in het begin aanvinken dat er een persoon overleden is.

Reclame

GuanoApe4

#4 , 21 mei 2013 19:16

En ik dacht om VOOR 1 juni een papieren aangifte te vragen!

jefke007

#5 , 21 mei 2013 19:31

Het zou mij echt verwonderen moest die electronische aangifte gevalideerd kunnen worden.
Normaal moeten alle erfgenamen een dergelijk forumlier ondertekenen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 mei 2013 11:37

Hoe raak je op Tax on Web van een overledene? ID kaart moet toch aan de begrafenisondernemer afgegeven worden voor de begrafenis, die deze dan binnenbrengt bij de gemeente voor de overlijdensaangifte.
En zonder ID kaart kan je niet in de aangifte van de betreffende persoon. Zelfs al je de kaart nog zou hebben, moet je ook nog zijn PIN code kennen.

krisss

#7 , 22 mei 2013 15:57

In principe kan je de aangifte wel via TOW invullen, alleen is het praktisch niet zo makkelijk als je geen EID hebt. Mocht je nog over een token van je vader beschikken zou het via het token kunnen gebeuren.

Best eens contact opnemen met het plaatselijk belastingkantoor en vragen of zij de aangifte kunnen invullen via TOW. Zij hebben geen EID nodig.

jefke007

#8 , 22 mei 2013 18:31

Men blokkeert de toegang van een overledene bij oa Taks-on- Web.
Niemand mag zich aanmelden onder de identiteit van iemand anders, daarom dat het logisch en wettelijk is dat je via de ID van de overledene geen toegang meer MAG en kan krijgen.

laryge
Juridisch actief: Nee

#9 , 30 mei 2013 10:58

Mij is het vorig jaar niet gelukt met tax on web. Ik heb een gezamenlijke aangifte op papier ingevuld.
Laat ook berekenen of het nuttig is om de aangifte van uw vader en moeder samen te laten berekenen, je kan vragen dat ze dat doen.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”