verandering tijdstip in proces verbaal

desertrose
Topic Starter

verandering tijdstip in proces verbaal

#1 , 20 apr 2013 14:41

Mijn zoon is in januari met 2 vrienden opgepakt, er werd een papier meegegeven dat we de week later op verhoor moesten komen. Daar werd er een pv opgemaakt, het ging over vandalisme. Nu 9 maanden later moeten we bij de procureur komen voor deze zaak, maar blijkt het tijdstip niet overeen te stemmen met het tijdstip van arrestatie. 16 voertuigen werden spiegels afgetrokken ed, maar bij 14 voertuigen was het na het uur van arrestatie, nu heeft de procureur de agenten nog eens ondervraagd en ondertussen na 16 maanden zeggen ze, dat het uur van arrestatie 2 uur later was, kan dat zomaar??
Mijn zoon is minderjarig en ontkent de feiten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 apr 2013 15:17

Verbalisanten kunnen fouten schrijven in een proces-verbaal. Die fouten kunnen worden rechtgezet. Indien het zover komt zal de rechter moeten beoordelen of hij geloofd dat een fout gemaakt werd.

desertrose
Topic Starter

#3 , 20 apr 2013 15:33

Maar ik heb precies een gehoord, dat er een wet is die zegt dat een pv waar veranderingen zijn aangebracht niet meer rechtsgeldig is.

Reclame

scorpioen

#4 , 20 apr 2013 16:02

Er mogen geen veranderingen aangebracht worden i het pv.

Er kan wel een tweede pv worden opgemaakt waarin staat dat er een fout in het vorige pv staat.

desertrose
Topic Starter

#5 , 20 apr 2013 16:05

ok, maar die tweede pv is dan toch niet ondertekend door mijn zoon.

scorpioen

#6 , 20 apr 2013 16:47

ok, maar die tweede pv is dan toch niet ondertekend door mijn zoon.
Dat moet ook niet

Franciscus

#7 , 20 apr 2013 17:49

Uw zoon moet het PV niet tekenen.
Een PV wordt getekend door de vaststellers en door de opsteller van het PV die sluit met waarvan akte gesloten op datum.
Wat bedoelt u met arrestatie?
Men heeft de uren van de feiten (getuigen of klagers die politie bellen).
Uur van verwittigen en ter plaatse gaan en uur van aantreffen.
Dan het uur van vrijheidsbeneming en het uur van arrestatie door een officier van gerechtelijke politie of procureur.

Terug naar “Andere”