Hallo,
Ik wil een huurcontract opstellen voor mijn appartementje, dat ik vanaf 1 juli zal verhuren.
Mijn verzekeraar zegt, aangezien ik een blokpolis heb, dat ik enkel nog in mijn contract moet zetten dat de huurder zich moet verzekeren voor de inboedel en voor de huurdersaansprakelijkheid.
Wat ik me afvraag is in hoeverre ik in de problemen kan komen indien mijn huurder nalaat die verzekering af te sluiten. Een vriend van mij heeft namelijk een huurder die wel nog de huur betaald, maar sinds het eerste jaar voorbij is geen brandverzekering meer heeft afgesloten. Volgens mijn verzekeraar zal in geval van brand veroorzaakt door de huurder, mijn verzekering steeds uitbetalen, maar dit verhalen op de huurder persoonlijk, indien die heeft nagelaten een verzekering af te sluiten.
In het huurcontract dat ik dacht te gebruiken staat momenteel de volgende paragraaf:
Artikel 8 — Brandverzekering.
De huurder verbindt er zich toe zijn aansprakelijkheid voor alle huurrisico's te laten verzekeren voor de volle waarde van het gehuurde en op verzoek van de verhuurder de polis en de laatste premiekwijting over te leggen.
Volstaat dit om mij in te dekken?
vriendelijke groeten,
KTke