Hoe raadsman betrekken in procedure + dossier terug

SDA
Topic Starter

Hoe raadsman betrekken in procedure + dossier terug

#1 , 06 apr 2013 14:23

Ben verwikkeld in een verdeling van onroerend goed.
Tegenpartij diende nog een deel te bekomen.
Aan mijn raadsman liet ik weten dat tegenpartij over dit deel kon beschikken waarbij ik mijn raadsman ook herhaaldelijk verzocht om dit zo te laten weten aan tegenpartij.
Blijkbaar heeft mijn raadsman dit niet met zoveel woorden meegedeeld aan de tegenpartij waarom de tegenpartij overgaat tot dagvaarding.
Thans is de kans dus groot dat ik zal veroordeeld worden tot een rechtsplegingsvergoeding, kosten dagvaarding, enz... te betalen aan tegenpartij, terwijl ik reeds zeer lang had aangegeven dat tegenpartij over de nog resterende som kon beschikken.
Dus denk ik dat het zaak is om de raadsman, die nalatig is geweest, te betrekken in het geding.
Tevens zou deze raadsman het dossier terug aan mij moeten bezorgen, doch hij weigert dit te doen. Het spreekt vanzelf dat ik de dossierstukken nodig heb voor de hangende procedure.
Nu zijn mijn vragen :
1. hoe betrek ik de nalatige raadsman in het geding?
2. hoe kan ik op een vlotte manier mijn dossier bekomen van deze raadsman?
Dank u bij voorbaat voor uw reacties!

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding