1 september 2012 schakel ik over naar een nieuwe gasleverancier. Kontrakt wordt tijdig opgezegd, meterstand juist doorgegeven.
Eind oktober 2012 ontvang ik van mijn vorige leverancier de eindafrekening en ik betaal die . Voilà, zaakje netjes afgehandeld dacht ik.
Fout. Begin februari 2013 ontvang ik een schrijven dat het bedrag van mijn eindafrekening teruggestort wordt.
Aardige mensen dacht ik toen nog, tot dat enkele dagen later een nieuwe eindafrekening van mijn vorige levrancier in de bus zat.
Meer dan het dubbele(150 euro ) moet ik betalen.
Ik neem contact met mijn huidige leverancier en de netbeheerder. Er zijn geen aanpassingen van de meterstand gebeurd en die factuur verbaasd hen .
Contact genomen met mijn oude leverancier. Ze hadden een foutje gemaakt maar nu is de factuur wel juist en ik moet ze betalen zoniet krijg ik aanmaningen, bijkomende kosten en een deurwaarder aan huis.
Op de vraag welke mijn rechten zijn om deze factuur te betwisten was het antwoord: de ombudsman, maar die zal ons ook gelijk geven mijnheer ?! Ik heb mijn klacht wel overgemaakt naar de ombudsdienst.
Stel je voor: je gaat naar een kledijwinkel, koopt een pak van 300 euro en je betaald. 6 maanden later kom je terug in die winkel en de verkoper van toen geeft je je 300 euro terug en vraagt er 600 in de plaats. Dat is toch het principe dat mijn vorige leverancier hier toepast m.i. of zie ik dat verkeerd .
Kan dit zo maar en moet ik betalen?