Ervaring met DAVO?

Femangel
Topic Starter

Ervaring met DAVO?

#1 , 14 feb 2013 09:44

Ik wil graag horen of er nog mensen zijn met eerder slechte ervaringen bij Davo?

Ik ontvang al sedert 2008 geen onderhoudsgeld voor mijn zoon van inmiddels 12. Achterstal bedraagt inmiddels al om en bij de 5000 €.
ik heb voorbije jaren verschillende stappen geprobeerd, ik heb ondermeer een deurwaarder ingeschakeld, maar omdat mijn ex zelfstandige is is hij gewoon gestopt met zijn loon uit te betalen zodanig dat er geen loonsbeslag kon gebeuren, eveneens heeft zijn nieuwe vriendin alle spullen thuis laten optekenen als zijnde haar spullen dus kon de deurwaarder niks doen, na 3 maand heeft deze de zaak dan ook zonder gevolg geklasseerd en stond ik terug bij af.

Ik heb dan een goed jaar terug op aanraden van andere ouders een aanvraag ingediend bij Davo. Sedertdien betalen zij voorschotten. Echter moet ik nu wel vaststellen dat na een volledig jaar er geen enkele beweging komt in de achterstallen. Ik heb onterecht de indruk gekregen dat davo meer macht en middelen had om aan dit geld te komen (ik hoorde bv dat ze belastingsteruggaves kunnen bijhouden van de ouder in kwestie etc...)

Ik heb nu dus zon beeje de indruk dat dit een straatje is zonder einde en dat ik op deze manier eveneens nooit geld zal zien. Ik vraag me ook af of ik het dossier niet beter gewoon helemaal kan stopzetten want volgens mij gaat dit nergens heen.

Zijn er nog ouders die een aanvraag hebben ingediend bij davo en na lange tijd nog steeds geen vooruitzicht hebben op het verkrijgen van achterstal?? Je zou me enorm helpen bij mijn beslissing met deze info!

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
oumsalah

#2 , 15 feb 2013 17:57

Heeft u al zelf aan DAVO gevraagd hoe het staat in het dossier?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 feb 2013 18:46

U doet toch ook aangifte bij de politie wegens niet betalen alimentatie?
Dit is een strafrechtelijk vervolgbaar feit los van al het voorgaande.
Hij is zelfstandige zegt u .... ofwel als eenmanszaak ofwel als firma ...
De firma is toch van hem .... kan daar geen beslag worden op gelegd?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”