verkoop online tickets

marijke75
Topic Starter
Berichten: 6

verkoop online tickets

#1 , 09 feb 2013 20:35

Vandaag wou ik en 1000'en andere mensen tickets proberen te bemachtigen voor een festival vanaf 11u. we zijn allen binnen geraakt op de pagina van de ticket verkoop en we konden allen ons bestelling doen. op de moment dat we de betaling willen doen krijgen we allemaal de melding " betaling niet geautoriseerd" en waren we verplicht om de bestelling te annuleren want er was geen andere optie. Pas enkele uren later krigen we melding dat de verkoop een kwartier na de start al uitverkocht was?
90000 tickets in 15 minuten?
deze melding kregen wij:

Belgian Ticket sale

Unfortunately there were payment problems with Bancontact/Mister Cash for some of you. This didn't have anything to do with the Tomorrowland ticket system itself.

At 11h12 all the Belgian Tomorrowland tickets were sold out, people that placed a ticket order before 11h12 (Paylogic order number 13708155 or below) and had a payment problem, will be able to still buy their ordered tickets in the coming days. Paylogic will contact you in person by e-mail in the next days. That's our commitment!

People that placed a ticket order after 11h12 (Paylogic order number 13708156 or above) and had a payment problem, won't be contacted, but have a second chance next Saturday.

sommigen worden dus geholpen, anderen weer niet, ik hoor van vrienden dat ze na een uur nog tickets besteld hebben en wij, die binnen het uur besteld hebben mogen nu zomaar op ons kin kloppen?
ze steken het op de mister cash service maar om 17u begon de voorverkoop ook voor de partyflighters uit het buitenland, die kunnen uiteraard niet met mister cash betalen en ook daar hebben ze zomaar de verkoop stilgelegd wegen betalingsproblemen:

Sorry we will have to close the Global Journey shop due to major technical problems

We will re-open the shop Thursday 14th February at 17h00 (CET)

The good news is that less than 5% from the flighs are sold so almost everything will be available when we re-open.

We apologize for the problems, and hope to welcome you back this Thursday with a fully working system

Bij wie ligt het probleem nu, en kunnen wij alsnog onze tickets eisen? een deel krijgt hun ticket op voorwaarde dat ze een bepaald ordernummer hebben, de overige die ook hun dag hieraan spendeerden wordt gewoon genegeerd. Kan dit allemaal zomaar?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 10 feb 2013 00:18

Ik denk dat u al blij mag zijn dat er tickets worden verkocht voor België alleen, want anders zou u wel eens geen kans maken.

marijke75
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 10 feb 2013 11:00

Euhm .... Halloooo?
Ik vraag hier even naar de wettelijke gang van zaken? Niet zo een antwoord.
Ik weet best dat je je heel gelukkig mag prijzen als je hier een ticket bemachtigt maar dat wil niet zeggen dat ze met ons mogen doen wat ze willen toch?
Als er iemand vragen heeft over zijn werk, antwoord u dan ook: u mag tegenwoordig blij zijn dat u werk hebt?

Reclame

Jef 007
Berichten: 737

#4 , 10 feb 2013 11:07

beste marijke,zoals TUraki zegt : u mag van geluk spreken dat ze eerst aan Belgische klanten een ticket verkopen!!
dit is goodwill, als ze wereldwijd tegelijk verkopen, dan hebben Belgische klanten minder kansen
dus wettelijk gezien is alles oke

Turaki
Berichten: 6870

#5 , 10 feb 2013 11:09

Goed, de wettelijke kant.

Er is geen enkele verplichting om te verkopen aan wie eerst is, ook niet als er problemen zijn. Dat men dit nog voor een deel tracht recht te zetten, is een mooie geste, maar meer niet.

Xastheron
Berichten: 719

#6 , 12 feb 2013 12:41

Beter nog: de organisator was blijkbaar ook niet verantwoordelijk, maar de betalingsmaatschappij. Als u dan toch nog overweegt om iemand verantwoordelijk te stellen hiervoor, dan is het de maatschappij die de online betaling verzorgt. Gezien u, mijns inziens, geen schade kan aantonen, hebt u geen juridisch argument om ook maar iets te krijgen.
Ja, leuk is anders, maar het is nu eenmaal zo.

Terug naar “Andere”