Hallo,
ongeveer 3 jaar geleden sloten wij een lening af bij onze bank. Een deel hiervan was een groene lening, waarvoor we onze 'groene' facturen moesten opsturen om het geld op onze rekening gestort te krijgen.
Na een tijd kreeg ik bericht van de bank dat ons groen krediet opgebruikt was, we hadden dit ook allemaal gestort gekregen.
Nu blijkt, dat ze ons ongeveer 7500 foutief gestort hebben, ze hadden een niet-groene factuur aanzien als een groene, waardoor we geen recht hebben op dat gunstig tarief.
Naar mijn inzien dus hun fout, ze hadden ons dit niet mogen uitbetalen.
Als oplossing stelt de bank voor, dat we dat deel van de groene lening laten overschakelen naar een gewone lening. Hiermee ga ik akkoord, inderdaad, we hebben geen recht op het voordeel als we er geen factuur voor hebben. Maar hiervoor willen ze ons wel €300 administratiekosten aanrekenen.
Hier ga ik niet mee akkoord, aangezien het door een fout van hen is, vind ik niet dat wij de administratiekosten hiervoor moeten betalen.
Ben ik hier juist? Of kunnen ze echt eisen van ons dit te betalen?
Groetjes!