Bedankt allen voor de opvolging.
Het contract werd 2 dagen na het ingaan van het contract geregistreerd. Helaas.
Als ik nú mijn opzeg doe, dan moet ik nog tot eind mei blijven en 2 maanden huur als boete betalen. Dat betekent 5 maanden lang een dubbele huur betalen want ik heb elders ook een huurcontract sinds 1 februari. Ik had daar al getekend omdat ik op basis van het mondelinge akkoord -dat we op 1 feb mochten vertrekken als we huurders zouden vinden- sterk geloofde dat we dan mochten vertrekken. Nieuwe huurders hadden we immers!
Na de woordbreuk en de plotse wending in het verhaal, dat de huiseigenaar het appartement wilde verkopen, werden we voor het blok gezet.
Nu krijgen we het nieuws dat het appartement verkocht is! Maar het nieuws kwam niet van de eigenaar, nee. Want die communiceert helemaal niet. Het nieuws kwam van de koper zelf, die ik toevallig ken via mijn werk en die heel toevallig mijn naam op de deurbel zag staan! De eigenaar weet echter niet dat wij weten dat het huis is verkocht.
Kunnen we dit gebruiken in een nieuw akkoordvoorstel? Bijvoorbeeld, het huis is nu verkocht, we blijven nog 1 maand en laat ons doen boeteloos vertrekken?
Betalen we best vandaag nog onze huur, de vijfde dag van de maand, alvorens ze ons die 12 % ten laste kunnen leggen? Feit is dat we dan wel weer ons gedwee laten doen, en ze misschien weer helemaal niets laten weten, omdat voor hen dan alles in orde is.
Alvast bedankt voor jullie deskundige steun!