Ik hoop dat iemand kan vertellen wie er aansprakelijk is voor volgend probleem.
Ongeveer 1 jaar geleden heb ik een installateur een nieuwe geiser laten plaatsen.
Door het plaatsen van de nieuwe geiser moest ook de schoorsteen vervangen worden (was in het begin nog inox).
Het plaatsen van de afdichting op het dak was ronduit slecht gedaan en ik kreeg te horen van de installateur dat hij geen dakwerker was en dit niet beter kon.
Ik ben natuurlijk stom geweest en heb gewoon de factuur betaald...
Het is ook zo dat gedurende het hele jaar er geen probleem was met regen. Nu door het smelten van de sneeuw komt er wel water binnen langst de schouw van de geiser en zo verder in het dak.
Als ik de aannemer wijs op dit probleem krijg ik te horen dat dit niet zijn fout is en ik een dakwerker moet laten komen.
Antwoord van de aannemer op mijn klacht;
Beste
Gedurende een jaar is er geen probleem en nu ineens wel?
Wat kan ik daar aan doen?
De dakconstructie/schouwafdichting was zeer slecht...
Ik heb dit ook toen tegen u gezegd...(zie zelf uw reactie)
Het dak hoort niet tot mijne werkzaamheden en bevoegdheid
Ik beperk me tot mijn toestel...
U moet zelf een dakwerker vragen en dit niet op mij afreageren
Het zal te maken met de sneeuwval en dooien dus vorstschade (zie uw brandverzekering)
Mijn antwoord;
Beste,
Ja inderdaad het heeft sinds toen nog niet gesneeuwd...
De schouwafdichting was slecht na uw plaatsing wel te verstaan. Voordien was er geen probleem met sneeuw/regen/...
Dus als u een nieuw toestel komt installeren waardoor u de schouw ook dient te veranderen, wat nu het geval was en waarvan u op de hoogte was door de foto's die ik had opgestuurd voor de installatie, bent u hier niet verantwoordelijk voor? Nogmaals, het heeft niets met het dak te maken maar wel met uw installatie van de schouw waardoor er nu water binnenkomt. De foto's zeggen voldoende, aan het dak is niets gewijzigd buiten het geplak van u en uw collega aande afdichting na het plaatsen van de nieuw schouw.
Elke andere installateur zou nooit op zo'n manier een installatie achterlaten. U mag blij zijn dat ik dit betaald heb, dat was mijn fout en dat beseft u hopelijk maar al te goed.
Ik zal ten rade gaan bij verschillende instanties om te zien wie zijn verantwoordelijkheid dient op te nemen vermits ik merk dat u ze nu niet wil opnemen.
In bijlage kan u u nog eens voor en na bekijken, indien het u interesseert.Indien u dan nog steeds van de mening bent dat dit niet uw verantwoordelijkheid is/was dan moeten we inderdaad een andere oplossing zoeken vermits we er dan niet samen uitraken.
----------------
Wie is hier nu aansprakelijk? Het is helemaal geen vorstschade, het is gewoon slecht gedicht.
Ik voeg ook 2 foto's toe (voor en na) waar jullie het verschil duidelijk kunnen zien...
Voor

Na

Hopelijk kan iemand mij wat informatie geven.
Alvast bedankt!