Heren,
Ik heb een woning gekocht die tijdens de akte in 2 percelen is getrokken.
Perceel1: woning + grond mijn eigendom
perceel2: achter de woning aangebouwd : garage met carport eigendom verkoopster gebleven. Ze gebruikt deze garage ook als woning. (kan niet geregulariseerd worden naar woning) Dit is al meermaals duidelijk gemaakt
Beide percelen zijn van elkaar gescheiden met afsluiting, apparte ingang etc.
Nutsleidingen zijn doorgetrokken van bij ons (dit is een andere zaak en niet van belang hier)
Erfrecht op oprit is aanwezig in akte alsook voor de nutsleidingen.
Ik heb een aantal posts gelezen over bezettingsvergoeding: dit in de akte laten opnemen.
Nu, bij mij is reeds de akte iets meer dan een jaar verleden en dit is niet opgenomen geweest daarin.
De domicilie van de verkoopster staat nog steeds op ons adres en deze wil ze ook niet laten weghalen. Het is nog iets moeilijker omdat het familie is
Kan er nog steeds een bezettingsvergoeding gevorderd worden omdat haar domicilie op ons adres staat? Hoeveel en hoe dit aanpakken?
Verder mssch een probleem: gezien haar domicilie er stond en wij erbij zijn gekomen kan dit nadelig zijn voor ons? of is verkoop van woning aan nieuwe eigenaar automatisch een verandering dat nieuwe eigenaar
de hoofddomicilie heeft en de verkoper dan als 2e erbij staat?
Gezien we haar er niet eenvoudig uitkrijgen en alles geld kost tegenwoordig hoop ik mogelijk op deze wijze alles te financieren.
Ik dank jullie bij voorbaat voor jullie reacties,
Afwachtend op antwoord verblijf ik,
Mvg,
........