Mondelinge afspraak geld

shannonchiara
Topic Starter

Mondelinge afspraak geld

#1 , 04 jan 2013 12:09

Hallo Alllemaal,

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn ex mij 500 euro terugbetaald die hij heeft geleend voor zijn moeder die ziek was.. Het was een mondelinge afspraak. In vertrouwen hebben ik en mijn vader hem dit geleend. Na 2 en een half jaar heeft hij nog steeds niks terugbetaald terwijl de afspraak was na 2 jaar. Hij wilt het zijn stiefvader laten regelen omdat hij alles regelde met het geld voor zijn moeder en zegt hij dat hij er niks mee te maken heeft. Nu is zijn stiefvader zoek en hij betaald gewoon niet.... wat kan ik het beste doen.

Groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 04 jan 2013 12:53

Een mondelinge akkoord! Je zegt het zelf, aangezien er niets op papier staat heb je geen been om op te staan. Je hebt wel je vader als getuige, maar dan dan nog.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 jan 2013 13:05

Bewijs door getuigen is mogelijk tot € 375.
Bewijs door eed misschien.

Maar is de man al aangetekend in gebreke gesteld .... zo creëert u een begin van bewijs. En zeker als hij hierop reageert.

Reclame

Terug naar “Andere”