Paard kopen, streft voor afhaling

Murida
Topic Starter

Paard kopen, streft voor afhaling

#1 , 31 dec 2012 14:56

Ik heb een paardje gekocht in Frankrijk. Deze dame zat in geldnood en vroeg me al een deel van het geld te storten om de papieren in orde te maken zodat het veulen op transport kon. Ze heeft in contract gezet dat paard in kwestie gezond is en geen gebreken heeft.
Alles heeft ze in de akte gezet.
Nu blijkt het paardje toch niet zo gezond te zijn en sterft vorige week, vlak voordat we hem gingen afhalen.
Ik heb echter 1500 euro betaald.
Nu zegt de verkoopster dat ze geen geld meer heeft (wat wellicht zo is) omdat het geld die ik gestort heb, van haar rekening gegaan is door een andere schuldeiser.
Hoe kan ik nog aan m'n geld geraken? Laatste optie is dat ze me een ander paard verkoopt, maar ze laat niets meer van zich horen.
Wat kan ik nog doen zonder zelf veel geld kwijt te zijn aan advocaten? Ik heb namelijk zelf geleend en zou dat geld terug willen storten zodat de lening op 0 staat. Nu betaal ik voor niets af.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 31 dec 2012 16:04

Makkelijkste lijkt mij een ander paard te kopen (desnoods langsgaan). Alle andere mogelijkheden zullen waarschijnlijk langs de rechtbank gaan (en dan nog waarschijnlijk het Franse gerecht, dus best via een Franse advocaat).

Murida
Topic Starter

#3 , 05 jan 2013 10:12

Het enige paard die ze in de plaats heeft is een jaar jonger en vraagt er teveel geld voor. Dit veulen heeft OOK op het besmette terrein gestaan, dus is ook besmet met de bacterie.
Ik denk dat het logisch is dat ik mijn geld terug wil, mede omdat de verkoopster in kwestie gelogen heeft, ze heeft in het contract gezet dat het veulen in goede gezondheid verkeerd. Na de betaling ben ik pas te weten gekomen van de problematiek van de fokkerij, dat haar terrein besmet is met een bacterie. Toen ik vroeg aan de fokster of mijn veulen ook besmet geweest is, heeft ze me gezegd dat hij nooit op dat terrein gestaan heeft en ook niet in contact gestaan heeft met de andere paarden. Toen het veulen gestorven is, heeft ze dus toegegeven dat hij daar wél gestaan heeft.
Dan is het toch logisch dat bij bedrog ik gewoon mijn geld kan terugvorderen?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”