automatische domicilering zonder goedkeuring

Rubens-M
Topic Starter

automatische domicilering zonder goedkeuring

#1 , 30 dec 2012 14:40

Op 1 januari zullen wij afhankelijk zijn van een nieuwe elektriciteitsleverancier .

Een tweetal weken geleden kregen wij van die nieuwe elektriciteitsleverancier een brief waarin stond dat een aanvraag tot automatisch domicilering werd overgemaakt aan onze bank .

Ik heb hier niet op gereageerd omdat ik voor het betalen van het voorschot en dergelijke eerst een overschrijving wil ontvangen .

Ik was van mening dat wanneer ik niets liet weten aan mijn bank , die automatsiche domicilering niet zou aanvaard worden en dat de nieuwe leverancier mij dan alsnog een overschrijving zou sturen .

Ik was deze week verbaasd dat er plost toch geld van mijn rekening is gegaan dat gefactureerd was door de nieuwe leverancier .

Mijn bank heeft dus zonder mijn goedkeuring een automatische domicileringsaanvraag van die nieuwe leverancier aanvaard .

Kan dit zomaar .

Moet mijn bank mij hier niet van op de hoogte brengen of ik deze aanvaard of niet ?

Hun beslissen dus gewoonweg om iets te aanvaarden zonder mijn goedkeuring .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 30 dec 2012 16:13

Hun beslissen dus gewoonweg om iets te aanvaarden zonder mijn goedkeuring .
Het -overigens verkeerd- gebruik van "hun" als onderwerp wijst op een Nederlandse schrijver. Ga dan naar http://www.rechtenforum.nl
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”