aangezetekend opzegbrief niet opgehaald

ilseayisatu
Topic Starter

aangezetekend opzegbrief niet opgehaald

#1 , 18 dec 2012 13:29

beste, ik heb vorige maand in november mijn opzegbrief van mijn huurwoning gedaan met ingang op 1 januari 2013 om te eindeigen op 31 maart 2013. ik heb een huurcontract van 3 jaar dat eindigt op 31 oktober 2013 waardoor ik dit dus verbreek met een opzegtermijn van 3 maand. ik weet dat mijn huisbaas een vergoeding kan vragen gelijkgesteld aan 1 of 2 maanden huishuur daarom wil ik graag een bevestiging van haar en dat zij voor akkoord tekend zodat ik hierbij mijn bewijs heb dat zij akkoord gaat met de 3 maand opzeg. de brief is aangetekend gestuurd maar zij was niet thuis en de de zending is op het postkantoor gebracht. toen ik haar ernaar vroeg zei ze mij dat ze idd briefje had dat er een zending voor haar op kantoor ligt maar dat zij niet doorhad dat het mijn opzegbrief kon zijn. nu was zij te laat om het op te halen en is het OP MIJN NAAM teruggekomen via de post. mijn huisbazin woont op de benedenverdieping ik op de bovenverdieping en de post komt gewoon beneden door de gleuf. Nu heeft mijn huisbazin die doorhad dat dit de opzegbrief was genomen terwijl deze wel op mijn naam teruggestuurd was!!!! tot nu toe heeft zij nog steeds niets getekend, geen brief terug geschreven dus ik heb enkel het bewijs dat de brief verstuurd is maar ik heb dus geen enkel bewijs dat zij de brief niet gaan halen is en de brief op mijn naam is terug gekomen aangezien zij MIJN post genomen heeft. geldt mijn verzendbewijs van de post? gaat mijn opzegtermijn in zolang zij niets tekent en geen kennis geeft van mijn brief? of kan mijn huisbazin beweren dat zij geen brief ontvangen heeft noch opgehaald heeft en noch mijn post 'gestolen' heeft!!! HELP

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 dec 2012 14:11

De teruggekomen aangetekende brief GESLOTEN bijhouden.
Bestemmeling wordt geacht de brief te hebben ontvangen en te hebben gelezen.
Is er wel een opzegmogelijkheid voorzien un de huurovereenkomst? Huurkontrakten van korte duur (3 j) kunnen normaal niet worden opgezegd, tenzij het expliciet vermeld weld in de overeenkomst.,

Reclame

Terug naar “Huren”