garantie gegeven door een VOF ; eigenaar ziek

defoo
Topic Starter

garantie gegeven door een VOF ; eigenaar ziek

#1 , 11 dec 2012 08:48

Ik heb een aantal jaren geleden werken aan mijn huis laten uitvoeren tegen opstijgend vocht door een Vennootschap onder firma.
Daarvoor kreeg ik een garantie die nu nog loopt. Na een aantal jaren blijkt dat er toch nog wat vocht door de muren komt en ik probeer de firma aan te spreken. De eigenaar is niet telefonisch te bereiken en blijkt (ernstig) ziek te te zijn. Ik stuur een aangetekende brief om hem het probleem uit te leggen waarin ik tevens de firma aanmaan om voor datum x te reageren. Wat is mijn kans om toch nog aanspraak te kunnen maken op de garantie ? Dien ik langs het vredegerecht te passeren (...de prijs van de uitgevoerde werken was rond 600 euro...)???? kan ik reeds herstellingswerken laten uitvoeren (of eventueel zelf doen) om verdere schade te voorkomen en dit achteraf op de firma verhalen ? Of heeft het weinig zin om actie te ondernemen tegen een firma die mogelijk niet meer actief is?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding