verkoop auto

benjamin_a
Topic Starter

verkoop auto

#1 , 07 dec 2012 21:53

Beste,

Ik heb een lening bij de bank lopen voor mijn wagen, nu door het stoppen bij mijn bijbaan verlies ik een deel financiële kracht en moet ik de auto verkopen. Gaat dit zomaar? Of moet ik bepaalde stappen ondernemen voor de bank?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 dec 2012 22:22

Misschien uw leningsvoorwaarden eens goed lezen?

wanton

#3 , 07 dec 2012 22:43

Misschien uw leningsvoorwaarden eens goed lezen?

????

Indien jij de auto verkoopt , wordt verondersteld dat jij het saldo van de lening in één keer betaalt. Zuiver juridisch is die auto zelfs niet van u.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 dec 2012 22:46

Wel in het leningcontract zal wel gestipuleerd staan wie eigenaar van de auto is en op welk moment men eigenaar is/wordt.

basejumper

#5 , 09 dec 2012 20:44

Er is een verschil tussen een autofinanciering en een verkoop op afbetaling. Indien u als particulier een klassieke autofinanciering aanging bij uw bank is er geen voorecht op de wagen vanwege de bank. u kan dan uw wagen verkopen en theoretisch de lening laten lopen. Hoewel dat niet verstandig is. Bij een verkoop op afbetaling via de garage blijft de wagen eigendom van de krediteverstrekker zoalng de laatste afbetaling niet gebeurde. Bij een professioneel krediet wordt er meestal subrogatie in het voorrecht van de bank genomen en kan u de wagen niet vervreemden behoudens terugbetaling bank.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”