te hoge faktuur

kdeparade
Topic Starter

te hoge faktuur

#1 , 30 nov 2012 13:56

4 maand geleden heb ik een defect aan mijn airco, de ventilator versleten, omdat mijn eigen technicus niet beschikbaar is komt er iemand anders, deze vervangt de bewuste ventilator.
Drie maand na de herstelling krijg ik de faktuur, naast de verplaatsingskosten en de werkuren die binnen het normale zijn vraagt hij echter voor de nieuwe ventilatot ]1200 €/excl[/b].btw.
Omdat dit mij toch wel heel veel lijkt ben ik navraag gaan doen bij andere techniekers en die geven mij allemaal een prijs door van ong 600 €/excl.btw voor identiek het zelfde type ventilator.
Ik heb de faktuur dan ook betwist, en een faire prijs gevraagd (met vermelding dat ik enkel de kostprijs van de ventilator betwist en niet van de verplaatsingskosten nog de werkuren).
Nu krijg ik van zijn advokaat een brief weer dat zij 1200€wel een faire prijs vinden en dat ik onmiddelijk moet betalen er wordt meteen ook al 25 € intrest en 225€ advokaatskosten bijgeteld.
Wat doe ik nu het beste??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 30 nov 2012 21:55

bij uw standpunt blijven en kunnen staven aan de hand van verklaringen van die andere techniekers

wat de tegenpartij doet of wie hij hiervoor inschakelt is op zijn eigen kosten.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 nov 2012 23:13

Hoe hebt u de factuur betwist?
Bent u handelaar/firma?

Reclame

freelance

#4 , 01 dec 2012 03:40

Prijzen kunt u proberen op te zoeken ( als u merk en type weet ) door te zoeken op "prijzen -airco -ventilator " .
Mischien deze hier eens proberen : http://www.ecr-nederland.nl/nl/catalog-latest" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

kdeparade
Topic Starter

#5 , 01 dec 2012 07:10

Ik ben slager heb de faktuur aangetekend betwist.

Gebruiker21

#6 , 03 dec 2012 08:04

Ik ben slager heb de faktuur aangetekend betwist.
Indien dit gebeurd is voor de uiterste vervaldatum van de factuur, zie ik niet in waarom u intresten en advocaatkosten aangerekend worden. Los van of u gelijk heeft of niet, zijn deze extra kosten zeker niet voor uw rekening. U hebt immers het recht om de factuur te betwisten voor de vervaldatum.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

bartvdv

#7 , 03 dec 2012 09:04

Hij moet de factuur betwisten binnen de gestelde termijn die in de verkoopsvoorwaarden staan (en als handelaar wordt hij verondersteld die te kennen. Die zal meestal een 8-tal dagen bedragen), en dat is dus niet de vervaldatum van de factuur; dan is het al te laat. Volgens de Wet op de betalingsachterstand moet een factuur tussen handelaars binnen 30 dagen worden betaald, tenzij anders onderling werd afgesproken. Daarna zijn automatisch interesten en schadebedingen van toepassing. Een (aangetekende) aanmaning is dus niet nodig.

Als de TS vindt dat de factuur buitensporig is, dan moet hij maar schriftelijk van zich afbijten of het later gaan uitleggen bij de rechtbank. Maar iedereen mag nog altijd vrij zijn eigen prijs bepalen.

Gebruiker21

#8 , 03 dec 2012 09:11

In principe is een "tijdige" betwisting voldoende. 8 dagen is echt wel kort. Als je bijvoorbeeld een weekje op vakantie bent, zou deze termijn al voorbij zijn. Iedereen mag inderdaad vrij zijn prijs bepalen, maar het moet wel redelijk blijven. Een rechtbank zal het principe "iedereen mag vrij zijn prijs bepalen" niet echt volgen als de gevraagde prijs buitensporig blijkt...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

kdeparade
Topic Starter

#9 , 04 dec 2012 06:30

faktuur is betwist binnen de 8 dagen, en de gangbare prijs zou ong 890 € zijn maar voor die prijs zou deze dan wel geplaatst zijn dat is dus heel wat anders dan 1200 + werkuren +verplaatsing.

Gebruiker21

#10 , 05 dec 2012 13:04

Hoeveel was de totale factuur? Om maar te zeggen: als deze 1250 € is, is dit nog "redelijk" (wel duur, maar toch nog redelijk) in vergelijking met de goedkoopste die je gevonden hebt voor 890 €.

kdeparade
Topic Starter

#11 , 05 dec 2012 16:11

1457 was de totaalfaktuur

Terug naar “Consumenten Koop”