opgelicht op internet

peterdauchy
Topic Starter

opgelicht op internet

#1 , 25 nov 2012 10:17

Hallo,

Ben reeds enige tijd geleden opgelicht via 2dehands.be.
Ik heb klacht ingediend bij de politie waarna mijn zaak naar het parket van Kortrijk gegaan is.
Ondertussen heb ik zelf een paar dingen zitten opzoeken waardoor ik op opgelichtopinternet.nl terechtkwam.
Dit was een Nederlandse persoon die al vele mensen heeft opgelicht.
Heb een heleboel informatie gevonden over deze persoon en toegevoegd aan mijn dossier.
Echter krijg ik enige tijd later een brief waarop staat: seponatie.
Alle moeite is dus voor niets geweest.
Hoe kunnen ze nu een klacht seponeren waarvan echt alles bekend is over de persoon.
Of is het omdat deze woonachtig is in Nederland mss.
En wat kun je doen na seponatie? Opnieuw klacht indienen?
Gewoon wachten en nietsdoen? Iemand een idee?
Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 nov 2012 20:41

U kan aan het parket vragen waarom ze seponeren.
Hebt u zich als slachtoffer laten registreren?
Bij de aangifte hebt u een attest van aangifte (klachtneerlegging) gekregen.
Daarop staat de procedure slachtofferregistratie uitgelegd.
Mogelijk zal parket niet vervolgen omdat
maatschappelijk belang te klein is.
Bedrag te klein
Te weinig gegevens om effectief de zaak voor een Belgische rechtbank te krijgen.
....
..
. enz

ddanck
Contacteer: Website

#3 , 26 nov 2012 10:05

Indien u schade hebt geleden en deze ook effectief kunt bewijzen, kan u daarvoor naar de burgerlijke rechter gaan en schadevergoeding eisen. Een straf kan u in dat geval echter niet eisen.

Indien u wenst dat de dader (mogelijk) ook een straf krijgt opgelegd, dient u klacht met burgerlijke partijstelling neer te leggen bij de onderzoeksrechter (een berucht voorbeeld daarvan vindt u hier: http://www.tribunal-sabena.be/NL/texte.htm" onclick="window.open(this.href);return false;).
Hou er wel rekening mee dat u in dat geval een borgsom dient te betalen, en dat de verdachtre schadevergoeding kan vragen indien zijn schuld - om welke reden dan ook - niet kan worden bewezen.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Creatief

#4 , 26 nov 2012 10:38

Indien u schade hebt geleden en deze ook effectief kunt bewijzen, kan u daarvoor naar de burgerlijke rechter gaan en schadevergoeding eisen. Een straf kan u in dat geval echter niet eisen.

.
Moet er in het eerste geval ook een borgsom gegeven worden? Hoe is de gang van zaken in dit geval?

witchqueen

#5 , 28 nov 2012 22:04

zie mijn topic : http://www.juridischforum.be/forum/view ... 12&t=41692" onclick="window.open(this.href);return false;
En 't was ook een hollander...
Op naam vind ik hem niet terug op de site die je noemde (maar hij heeft dan ook de identiteit van een bestaande belg misbruikt) en via zijn rekeningnr ook niet.
Nog mogelijkheden om iemand terug te vinden op die site ?
Moest ik de echte identiteit hebben dan kon ik al eens beginnen met een aangetekende zending, eventueel ineens door mijn advocaat opgesteld.
Klacht ingediend bij de politie, maar daar hoor je ook niks meer van :-(

ddanck

#6 , 29 nov 2012 10:43

Neen, een borgsom moet u in het eerste geval niet betalen, maar u moet uiteraard wel de deurwaarder betalen om de tegenpartij te dagvaarden. De kosten daarvoor liggen ook tussen de 150 en de 400 EUR en soms zelfs hoger.

peterdauchy
Topic Starter

#7 , 30 nov 2012 22:29

Wat je kan doen is het ip adres waarvan de mails verzonden zijn ingeven in een site om zo het adres achter het ip adres te achterhalen. Werkt soms niet 100% correct. Bij mij was het wel het geval.
Mijn zaak is geseponeerd geweest omdat er te weinig aanwijzingen waren. Heb hiermee ook naar een advocaat gestapt en die snapte het zelf ook niet dat er niets mee gedaan werd. Hij zei dat ik moest afwachten. Ondertussen zijn we toch al een hele poos later. Denk dat het ondertussen al meer dan een jaar is. Hij zei dat ik kon klacht indienen bij de onderzoeksrechter ook maar dan is er een groete kans dat ik veel moet betalen om dan mss toch niets te hebben dus dat doe ik dan weer beter niet.
Maar kan je dan opnieuw klacht indienen voor iets waarvoor je dit al gedaan hebt?

ddanck

#8 , 30 nov 2012 22:36

Even de puntjes op de i, hebt u voor deze zaak al klacht 'met burgerlijke partijstelling neergelegd bij de onderzoeksrechter?

peterdauchy
Topic Starter

#9 , 01 dec 2012 23:05

Advo, ik heb klacht ingediend bij de politie En heb mijzelf burgerlijke partij gesteld.

peterdauchy
Topic Starter

#10 , 11 dec 2012 20:20

kan er klecht ingediend worden voor hetgene die een vorige keer geseponeerd geweest is?

Terug naar “Consumenten Koop”