nalatigheidsintresten en herinneringskosten

debbieV
Topic Starter

nalatigheidsintresten en herinneringskosten

#1 , 23 nov 2012 15:34

Hallo,

Ik heb bij neckermann iets besteld wat te groot bleek te zijn. Ik heb het daarna correct teruggestuurd. Blijkbaar moesten de verzendingskosten betaald worden ook al hou je je bestelling niet. Dit zou staan in hun verkoopsvoorwaarden (waarschijnlijk een zeer lang document dat niemand leest allesinds ik niet) Na een maand later kijg ik onverwachts een brief in de bus waarin ze mij vragen om de verzendingskosten €5.99 alsnog te betalen (ik wist natuurlijk van niets) en daarbij ook nog eens debetrente €1.91 nalatigheidsintresten €1.99 en herinneringskosten €5.25 een totaal van €14.14. Mag dit zomaar terwijl de klant geen factuur of rappel heeft gehad? Op geen enkele manier wist ik dat ik ze nog iets verschuldigd was. Ze verdubbelen gewoon het bedrag. Ik vind het ronduit schandalig en wetende dat ik daar al voor €8000 heb aangekocht. Geweldige klantenservice. Weet iemand raad?
Bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 23 nov 2012 15:36

Wat staat er in de AV hierover?

Lightning

#3 , 23 nov 2012 15:37

....Dit zou staan in hun verkoopsvoorwaarden (waarschijnlijk een zeer lang document dat niemand leest allesinds ik niet)....Mag dit zomaar terwijl de klant geen factuur of rappel heeft gehad?
Wat staat er in uw verkoopsvoorwaarden? U hebt zich daar meer dan waarschijnlijk mee akkoord verklaard ook al hebt U ze niet gelezen.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 nov 2012 15:39

Indien u daar al voor 8000 € gekocht hebt, denk ik dat de kans zeer groot is dat men als "commerciële geste" u die factuur kwijtscheld. Neem even contant op met hun klantenservice en vermeld dat u zeer goede klant bent, al voor 8000 € gekocht heeft (ze zullen dit zelf zeker kunnen opzoeken) en u niet langer klant bent als dit niet opgelost wordt.

Dit staat uiteraard los van waar u al dan niet juridisch toe verplicht bent...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

debbieV
Topic Starter

#5 , 23 nov 2012 15:46

Ik heb ze gebeld en dat natuurlijk ook vermeld en ze zei mij ook dat ze zag dat ik goede klant ben maar het enige dat ze zei dat ik kon doen was dat ik een brief moet sturen naar hun waarin ik uitleg wat mijn probleem is. Ik heb er net nog een koelkast gekocht van €500. Dat is toch echt geen klantenservice hé. Maar zijn ze niet verplicht om mee te delen wat je openstaande saldo nog is zodat men tenminste weet dat je nog iets te betalen hebt of dergelijke, of een rappel? Normaal als je iets besteld daar, krijg je achteraf nog een factuur met de totale schuld en nu niets en dan ineens die brief?! Ik wil natuurlijk met alle plezier de verzendingskosten betalen natuurlijk maar van 5.99 euro naar 14.14 en je weet van niets vind ik er persoonlijk dik over.

Terug naar “Consumenten Koop”