schadevergoeding

davidm
Topic Starter
Berichten: 3

schadevergoeding

#1 , 23 nov 2012 11:18

Beste forumleden,

Even kort het verhaal:

Mijn vrouw is onthaalouder, en er is een koppel dat zowat wekelijks commentaar had op van-alles-en-nog-wat omtrent de kinderopvang,
nu was mijn vrouw het zo beu dat ze de ouder beleefd vertelde dat, als ze niet blij was met de opvang, het haar vrij stond een andere opvang te zoeken.
Waarop de ouder zei: ok, dan neem ik mijn kind terug mee. Waarop mijn vrouw antwoorde: zoals u wilt.

Aangezien het kind niet meer terugkwam de volgende dagen, hebben we, zoals altijd bij een plotse stopzetting, de waarborg en het resterend maandbedrag terugbetaald.

We zijn zo mensen namelijk liever kwijt dan rijk.

Maar nu krijgen we plots een brief in de bus van een rechtsbijstand jurist dat ze 500€ schadevergoeding eisen omdat wij?, de opvang hebben stopgezet.

kan dit zomaar? indien we niet betalen gaan ze naar het gerecht, waar het waarschijnlijk haar woord tegen het onze is? alhoewel er een persoon aanwezig was in de opvang die mijn vrouw haar versie kan bevestigen.

We gaan nog eens bij een specialist te rade gaan, maar ik wou toch al even hier wat informatie inwinnen.

Alvast bedankt,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron
Berichten: 719

#2 , 23 nov 2012 11:27

Het gesprek kan als verbreking van de kant van uw vrouw geïnterpreteerd worden, maar evengoed omgekeerd... Contacteer al maar de verzekering van uw vrouw zodat ze op de hoogte zijn, stuur (een kopie van) de brief ook door naar de verzekering.

Het wordt waarschijnlijk een zaak van "hij zegt, zij zegt"...

Franciscus
Berichten: 39720
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 nov 2012 18:34

Hebt u hen schriftelijk in kennis gesteld of per mail.
Kan u bewijzen aan de hand van de aanwezigheidslijst dat het kind vanaf dag X er niet meer was en dat het gesprek op dag Y was?

Reclame

davidm
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 26 nov 2012 12:23

Beste,

bedankt voor de informatie.

We hebben hen niet in kennis gesteld, omdat wij de opvang voor die ouder ook niet stopgezet hebben.
We zijn verplicht om aanwezigheidslijsten bij te houden, dus dat kunnen we aantonen, er was nog iemand aanwezig die de dag van het gesprek kan bevestigen.

mvg,

eylis
Berichten: 8991

#5 , 26 nov 2012 12:52

het zal inderdaad wel gehakketak worden, maar toch is het verhaal tamelijk duidelijk:
uw vrouw heeft aan de klanten gemeld: ALS u niet blij met met de opvang, staat het u vrij andere opvang te zoeken.
Dat is een open voorstel. Dat is ook een juiste benadering van zo'n situatie.
Waarop de klanten hun kind niet meer teruggebracht hebben zonder tegenbericht.
Uw vrouw heeft het kind de volgende dagen NIET geweigerd. Ze hebben hun kind eenvoudigweg niet meer gebracht.
Bij langdurige afwezigheid moet de klant immers contact nemen met u om te laten weten dat het kind een tijdje niet komt.
Ze hebben dus zelf stilzwijgend de opvang opgezegd.
Zij kunnen niet bewijzen dat u de opvang heeft opgezegd via een officiele opzeg.
U kan bewijzen dat zij hun kind niet meer brachten: cfr. aanwezigheidslijsten.

davidm
Topic Starter
Berichten: 3

#6 , 13 dec 2012 10:09

Bedankt allemaal voor de reacties,

we hebben een 2 weken geleden een brief teruggestuurd naar de rechtsbijstand met vermelding dat het verhaal van haar client niet correct is.

en tot op heden hebben we nog geen nieuws hieromtrent ontvangen

mvg,

Terug naar “Andere”