Garage aankopen om te verhuren, goed idee?

Blurry
Topic Starter

Garage aankopen om te verhuren, goed idee?

#1 , 15 nov 2012 18:12

Graag had ik info gekregen over mogelijke aandachtspunten omtrent het bezitten en verhuren van een garage.

Kort mijn situatie geschetst:
Ik ben 32 en heb een eigen woning die bijna afbetaald is. Ik ben alleenstaand en heb een goed betaalde functie. Geld op een spaarboekje laten staan wordt hoe langer hoe minder interessant. Een app. aankopen is op dit moment niet mogelijk, ik wil immers geen lening meer aangaan in m'n leven.

Ik zit nu op het punt dat ik een garage zou kunnen aankopen, om dan te verhuren. Mijn bedoeling is om op lange termijn enkele garages bij aan te kopen zodat ik binnen enkele jaren een 5 a 10 garages heb in totaal om deze te verhuren.

Conservatief gerekend reken ik erop dat 1 garage 50€/maand opbrengt. Ik reken op aankoopprijs per garage tussen 20-25.000€. Wil geen bouwvallige toestanden kopen, liefst degelijke en vrij nieuwe garages.

Nu is mijn vraag wat de extra kosten zijn, en ook voor wie deze zijn (verhuurder of huurder zelf)? Zijn er bv. ook kosten die plots kunnen optreden zonder dat je daar (veel) beslissingsrecht in hebt? Ik denk dan aan een nieuwe oprit naar de garageboxen,... . Zijn er andere vaste kosten, bv. Type syndic? Hoe zit dit met de belastingen, worden de huurinkomsten belast? KI neem ik aan zal hetzelfde te betalen zijn zoals een eigen huis, kan je dit door de huurder laten betalen? Zijn er andere dingen die belangrijk zijn om weten, waar ik nu niet aan denk?

Alvast dank voor jullie antwoord,

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”