Beste,
wij hebben een huurcontract afgesloten vanaf 1 oktober 2012. Sinds de eerste dag bleek er iets mis te zijn met de verwarmingsketel, onmiddelijk melding van gemaakt maar noch het immokantoor, noch de huisbaas of zijn contactpersoon trokken het zich aan. Na een maand waren er nog geen stappen ondernomen door de verhuurder (ook na 2 aangetekende brieven en talloze telefoons met immokantoor en hem en een bezoek aan de huurdersbond).Er werd wel telkens belooft dat er iemand ging komen kijken. Wij hebben de 29e oktober zelf een loodgieter laten komen, en hij wist te zeggen dat deze ketel niet mocht gebruikt/ verkocht of herstelt worden op de Belgische markt omdat die niet gekeurd was. De ketel was zoiezo volledig stuk omdat die nooit was onderhouden en hij zou hem moeten vervangen. Eerder die maand was er iemand via het immokantoor gestuurd (iemand van het loodgietersbedrijf van m'n huisbaas nota bene !!) maar "had niet gezien" dat die ketel niet gekeurd was. Hij wist enkel te zeggen dat de ventilator stuk was en dat die moest besteld worden. ( na 2 weken wachten en via veel omwegen te weten gekomen dat er nooit iets besteld is geweest, en NIEMAND die van iets wist.)
Na 3 weken sprak ik hem aan over een vergoeding voor de gelede schade (élke dag ergens anders gaan douchen, met 2 kleine kinderen, elke morgend 15°c binnen, appartement moeten opwarmen met tientallen kaarsen etc.). Hiervan wou hij niet weten, "we woonden er al voor niets". Uiteindelijk heb ik al half september de volledige huur, 750€, voor oktober kunnen ophoesten voor een appartement dat niet in orde was!!
In de loop van volgende week komt mijn loodgieter de nieuwe ketel installeren ( waarvoor de huisbaas via mail zijn toelating voor heeft gegeven).
Kan ik via de vrederechter met hem tot een overeenkomst komen ivm een vergoeding of moet ik het gewoon maar slikken,die maand zonder warm water en verwarming?
Aan het einde van dit verhaal heeft hij eigenlijk geen poot moeten uitsteken, buiten het betalen van de nieuwe verwarmingsketel.
Bedankt.